רופא שיניים – רופא פרטי או קופת חולים

לצערנו, במדינת ישראל לא ניתן סבסוד של טיפולי שיניים דרך קופות החולים או סל הבריאות ככה שגם אם נפנה לקבל שירותים של רופא שיניים דרך קופת החולים נצטרך להוציא סכומים כסף שלעיתים יהיו לא נמוכים. נשאלת השאלה, אם זה ככה אז למה לא לפנות ישירות אל רופא שיניים פרטי, שבמקרה שלו ניתנת לנו האפשרות לקבוע מי הוא על סמך נתונים כמו ניסיון ומקצועיות של הרופא בתחום רפואת השיניים. התשובה לכך, היא למרות שטיפולי השיניים דרך קופות חולים לא מסובסדים, עדיין, כל קופות החולים מציעות הטבות כאלו ואחרות המציעות מחירים נמוכים יותר אצל רופאי השיניים עבור המטופלים שלהם לגבי קבלת כל הסוגים של טיפולי השיניים באשר הם.

רופא שיניים – לכל אחד היתרונות והחסרונות

כאמור, לגבי רופא שיניים לילדים עד גיל שמונה, ההחלטה תהיה יותר פשוטה מכיוון שעד הגיל הזה הילדים זכאים לטיפולי שיניים חינם. אחרי גיל שמונה המצב כבר שונה לגמרי הן אצל ילדים ובני נוער והן אצל מבוגרים, מכיוון שטיפולי שיניים כרוכים בהוצאות לא נמוכות ולעיתים אף בהוצאות כבדות מאוד. השיקולים לפנייה לקבלת שירות אצל רופא שיניים פרטי יהיו בדרך כלל קשורים לניסיון של הרופא במתן טיפולים שונים, למקצועיות שלו, לקליניקה שלו ולאסטטיקה שלה ולגורמים רבים אחרים. לעומת זאת רופא שיניים מטעם קופת חולים יעלה לנו ברוב המקרים פחות, בגלל ההטבות השונות אותם נקבל בעצם היותנו חברים באותה קופת חולים איתה הוא עובד. אלו בעצם השיקולים שילוו אותנו בקבלת ההחלטה האם לפנות לרופא שיניים מטעם קופת חולים או להשקיע בטיפול אצל רופא שיניים פרטי.

רופא שיניים – העיקר שביעות הרצון

לא משנה איזו החלטה ניקח, ולאיזה רופא שיניים נפנה בסופו של דבר, חשוב שנהיה שלמים עם ההחלטה ונרגיש בטוחים איתה. אנשים רבים יעדיפו לשלם יותר כסף בכדי להיות מטופלים אצל הרופא אותו הם מחשיבים לטוב ביותר ובהתאם הם גם סומכים עליו שהוא כזה. מצד שני לא לכל האנשים יש את הכסף הנדרש ולכן הבחירה תהיה אינדיבידואלית ותלויה בשיקולים רבים שיש לקחת.

כתיבת תגובה