רטיבות – בבית מוזנח

רטיבות זה סמל של בית מוזנח. בדרך כלל דירות ישנות מאוד, שמושכרות על ידי בעליהם מתאפיינות ברטיבות. לבעלים של אותם מקומות אין עניין אמיתי בדירות הללו, ולכן הן בדרך כלל מוזנחות מאוד, בטח ובטח במקומות כמו תל אביב, ששם דירות ייחטפו בכל מקרה, גם כשהן סובלות מבעיית רטיבות.
אם אתם בשלב הזה בחיים שלכם שבו אתם מחפשים דירה בתל אביב, שימו לב לנושא הזה של רטיבות ואל תתפשרו עליו בשום אופן! החדשות הטובות בשבילכם זה שקל מאוד לזהות בתים שסובלים מבעיה של רטיבות. קודם כל, הטיח יתקלף מהקירות ומהתקרה, ובנוסף תראו נפיחות וכתמים על הקירות. אם נכנסתם לדירה כזו, תתרחקו ממנה, היא סובלת מבעיה קשה של רטיבות, לא משנה עד כמה המקום מרכזי, גדול או זול, למען בריאותכם אל תעברו לגור שם.
למה בעצם זה רע כל כך לגור בבית הסובל מרטיבות אתם שואלים?
ובכן, קודם כל האווירה הכללית בבית תתאפיין בריח של טחב ותחושה של מקום מלוכלך, לא משנה עד כמה תנקו, שזה בעצם השפעה ישירה של הריח הרע. הריח הזה צפוי להידבר לכל דבר בבית: רהיטים, בגדים ועוד. פרט לכך, הרטיבות עוברת מהר מאוד מהקירות לרהיטים וגורמת להם להתקלקל. אם אתם קניתם ספה חדשה לגמרי, שנה אחרי שגרתם בדירה הסובלת מרטיבות, אתם יכולים לחפש דרכים הנוחות לכם ביותר איך לזרוק את הספה הזו, כי היא תצא מכלל שימוש לחלוטין.
נושא חמור בהרבה זה שדירה הסובלת מרטיבות אינה בריאה לכם. בעיית רטיבות היא למעשה בעיה באיטום הבית, מכאן שקשה מאוד לחמם ולקרר אותה, מסיבה זו הבית יהיה סגור רוב הזמן, כדי להקל על הקירור או החימום. כלומר האוויר בחדר לא מתחלף ואתם נושמים את החיידקים שנמצאים בחדר. אנשים הגרים בבית הסובל מרטיבות חולים יותר מאחרים.
אם התמזל מזלכם, ויש בבעלותכם דירה, אל תזניחו את הטיפול ברטיבות כי אתם משלמים על זה באיכות חיים ואף בבריאות שלכם. אם אתם גרים בבית פרטי, תפנו לחברת איטום גגות בסביבות סוף חודש ספטמבר, זאת כדי לבדוק האם יש בעיה באיטום הבית שלכם. ברמת העיקרון, מה שחשוב זה קודם כל לוודא שהגג אטום כראוי, חשוב גם לבדוק שהקירות לא סובלים מרטיבות, בדגש על אזורי החיבור עם חלונות ודלתות חיצוניים.
אם בחודשי החורף אתם מזהים מים ליד אזור החלונות שלכם, בעיקר אחרי גשם חזק, זה אומר שיש בעיית בידוד. כדאי לפנות למומחים ולבדוק את הנושא הזה.
יש לזכור שכשלא מטפלים בבעיות רטיבות בזמן, הנזקים הולכים ומתעצמים, עד שמתעורר צורך בשיפוץ מאסיבי, כולל החלפת קירות. הדרך הטובה ביותר לשמור על הבית שלכם מנזקי רטיבות זה בדיקה וטיפול מוקדם, ואם זה לא קרה, אז טיפול ברגע שהבעיה מופיעה.

כתיבת תגובה