רנו פלואנס: הרכב של המחר

לא הרבה יציל את העולם שלנו. זה לא חייב להיות כך. אני משתדל לראות עצמי ידידותי יותר לסביבה, אני באמת מנסה; אני ממחזר בקבוקים, אוכל אורגני, ועוד… אך בסוף אני חש שאיני עושה מספיק. בתקופה האחרונה שמעתי על רנו פלואנס. איך זה תורם? אסביר לכם מיד. די לתלוּת!

בעקבות התפתחות הטכנולוגיה, העולם שלנו פיתח מבלי לדעת סוג של תלות במקורות הנפט; זיקה זו היא לא פשוטה גם מההיבט הגופני וגם מבחינה אקונומית:

מהפן הבריאותי, שמענו מספיק על כל האזהרות שהתפרסמו במהלך השנים בנושא זיהום אוויר והשפעתו על האקלים של כדה"א. על אותו משקל, נוזל הבנזין מסוכן כלפי בע"ח, אשר גוססים בצורה מדאיגה – אך ורק בגלל דליפות בנזין.

מהפן החומרי, הדלק – מתייקר ללא פרופורציות בכדה"א, מדינת ישראל מקדישה מאות מיליונים בשנה על קניית אנרגייה ממדינות עולם אחרות ועל טיפול פרמקולוגי בבעיות נשימתיות של החשופים לזיהום. סכומים אסטרונומיים אלו צריכים להיות מיועדים עבור רווחת הפרט ושירותים חיוניים נוספים.

איני בא להתנשא, ועד לא מזמן התייחסתי אל נושא זיהום הסביבה בביטול, פשוט מהסיבה כי לא האמנתי שיש חלופה הולמת לדלק. האם באמת יש?

חוסכים בנפט על ידי אנרגיה מתחדשת

באמצעות שינוי תפיסתי כללי, יתאפשר לנו לשפר ולהציל את המעט שנשאר מכדור הארץ ואת איכות החיים בעתיד הלא רחוק. תארו לעצמכם רכב שלא מרעיש, נסו לדמיין נסיעה ארוכה בלי עצירות בתחנות הדלק המסריחות (כל אחד מכם שטייל באירופה ונהג בכבישים שם – כבר יודע זאת). חישבו על תקציבים עצומים אשר מוענקים לבתי הספר או לצבא, וברמה האינדווידואלית – תצליחו לחסוך סכומי כסף נכבדים כל שנה כשנעבור לאנרגיה סולרית.

אם אתם מוצאים איך לתרום למאמר, השאירו לי רעיונות, קושיות או כל חווייה שנראים לכם רלוונטיים בהקשר של רכב חשמלי. אני מעדיף לקרוא טענות נגד הפתרון שעלה. אני מבטיח לנסות להגיב בענייניות לכל מי שיכתוב.

לטעמי, זהו פתרון עם יתרונות בלבד. בסך הכל צריך לחשוב מחוץ לקופסה ולהבין שיש פתרון לזיהום והפתרון בהישג יד.

כתיבת תגובה