רעיונאות – הלב של הפרסום

בעולם העסקים, החברות המשווקות צריכות להשתמש בכל האמצעים שיש להן, חזותיים ומילוליים, כדי לגרום לנו, הציבור הרחב, לבצע רכישה אצלן, לא משנה מה הן מוכרות. כשהן עושות פרסום טוב, הן יכולות לגרום לנו לרכוש דברים שאנחנו בכלל לא צריכים.

ובתחום הפרסום, אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, אבל התמונה הזו לא תהיה שווה בלי משפט מחץ של כמה מילים בודדות שאומר הכל ומזרז אותנו לרכישת מוצר. רעיונאות היא מה שיוצר את משפטי המחץ האלו.

קופירייטינג או רעיונאות, לא משנה איך תקראו לזה, מדובר בכלי חשוב שלוקח כל פרסומת אפשרית ומעלה אותה לרמה גבוהה הרבה יותר, ובעצם הפרסומת משכנעת יותר וגורמת לנו לצאת ולרכוש את המוצר שמפרסמים לנו.

מי שעושה קורס קופירייטינג יכול להיות אחד מאותם ברי מזל שיושבים כל היום ומנסים למצוא את משפט המחץ הנכון לפרסומת מסוימת ולחברה מסוימת. המשפט אומר הכל, ולכן הוא חשוב.

מה הם משפטי המחץ האלו? עולם הרכב הוא מקום מצוין לשאוב ממנו דוגמאות. "ההצלחה השקטה" (יונדאי), "לנהוג מחוץ לקופסא" (ניסאן) ו"לא רואה מוסך" (רנו). המשפטים האלו, שהם רק קומץ מעולם הרכבים, הם למעשה מה שהגו אנשי קופירייטינג של כל אחת מהחברות האלה.

קופירייטינג הוא הלב של הפרסום מכיוון שמאחורי המשפטים, שחייבים תמיד להיות קצרים וקולעים, עומד הרבה יותר מתחכום או שנינות שגורמים לנו להעלות חיוך על פנינו; המשפטים האלו הם הפנים של החברה. אם נחזור רגע לעולם הרכבים, נראה שלרנו יש סלוגן מצוין ("לא רואה מוסך"), הרי אחד הדברים הכי מורכבים באחזקת אוטו הוא הטיפולים והתיקונים שצריך לעשות ורנו מנסה להבהיר טוב מאוד שהרכבים שלה הם הכי טובים מבחינה מכנית עד שלא נצטרך לקחת אותם למוסך. כמובן שזה לא לגמרי נכון, לא משנה כמה הרכב טוב, וכל רכב צריך לראות מוסך מדי פעם, אבל רנו מציגה ביטחון באיכות הרכבים שלה, מה שגורם לנו להיות בטוחים בה ובהם.

נראה שלמרות שהפכנו לעצלנים שלא אוהבים כתוביות ולא אוהבים להיות במצב שבו אנחנו נאלצים לקרוא משהו, אנחנו עדיין צריכים את אותו משפט מחץ שיגרום לנו להחליט על רכישות גדולות, ובזכות קופירייטינג אנחנו מקבלים אותם.