שאלה חשובה: מפוחי אוויר או נייר

הצרות עם מפוחים

עם כל הטכנולוגיה החדשה במייבשי ידיים אתם עשויים לחשוב כי מפוחים הגיינים יותר מחתיכת נייר פשוט. רודני לי תומפסון, אפידמיולוג בבית חולים במרפאת מאיו ברוצ'סטר, מינסוטה אומר כי יש למחוק את הסטיגמה/מחשבה הזו לאלתר.

הצרות עם מפוחים

תלכו לכל קניון או מרכז בו מלא אנשים ותביטו כיצד אנשים שוטפים את הידיים בשירותים ומהר מאוד תרצו לנגב בנייר. העניין במפוחים היא שהם לוקחים די זמן לייבוש, רוב האנשים מייבשים את ידיהם בחפיף ולאחר מכן מנגבים על הג'ינס המלוכלך שלהם או פותחים את דלת השירותים עם ידיים עדיין רטובות. לכו תדעו אולי אפילו הם מחליטים לא לשטוף כדי לחסוך בזמן.

עם כל הטכנולוגיה החדשה שיש כיום בתחום המפוחי אוויר ניתן עוד לחשוב כי מפוחים הם הגיינים יותר מאשר חתיכת נייר פשוט, ואולי לא. אפילו חששות סביבתיים נשקלים ומפוחי אוויר צורכים יותר אנרגיה מאשר נייר.

עובדות הייבוש

בחודש יוני 2012 פורסם מחקר מקיף על המידע שיש בנוגע רחיצת ידיים מ 1970. המחברים הסיקו כי ייבוש עור הוא חיוני כדי להדוף חיידקים ונייר הוא מוצר מעולה עבור המשימה: הם יותר יעילים, הם לא מתיזים/מעיפים את החיידקים לכל עבר, הם לא מייבשים לגמריי את הידיים ובכל זאת רוב האנשים מעדיפים להשתמש בהם.

למרות שהמחקרים הראו כי שטיפה יסודית עם סבון תסיר כמעט כל עקבות של חיידקים, יש לנקוט בכל זאת מספר אמצעי זהירות כדי למנוע חזרה של חיידקים כמו למשל לקחת נייר ולפתוח באמצעותו את דלת השירותים או אפילו כדי לגעת בברז. ד"ר תומפסון לא חושב שזה רעיון כל כך רע "זיכרו שיש אנשים שאינם רוחצים את ידיהם כלל, כך שאתה סוגר את הברז אתם עלולים לזהם את ידיכם בשנית, כך שאתם אוחזים את ידית הדלת אתם מרימים את כל החיידקים שנשארו מאחור". "בעולם ורוד הוא אומר תשתמשו בנייר לייבוש הידיים ולפתוח את דלת השירותים ואז תיזרקו את הנייר בקליעה לפח הזבל. אני אישית חושב כי דלת הכניסה צריכה להיפתח באמצעות הירך או שלא צריך להיות דלת כלל כמו בשדות התעופה".

פה קבור הכלב

בעוד שיצרנים רבים מצביעים על כך שברז אוטומטי ומפוח אוויר פותרים את בעיית העברת החיידקים, למעשה ההפך הוא הנכון! מחקרים הראו כי מפוחים נוטים להעיף חיידקים בין 3 ל 6 מטרים מהמכשיר ואילו ברזים נוטים לארח סוגים שונים של בעיות.