שיטות פשוטות לשמירה על הבריאות

סובלים מאקנה? מצינון בלתי פוסק? מנשירת שיער? מציפורניים חלשות? מפריחות? כל הדברים האלו ואחרים, שבשביל לטפל בהם אתם משתמשים בתרופות או תכשירים מיוחדים, הם לא בעיות כי אם תסמינים לבעיות שאתם סובלים מהן.

למשל, תכשירים לנשירת שיער זה מצוין כשאתם כבר בגיל העמידה, ורוצים למנוע התקרחות מוקדמת או מואצת. אבל אם אתם בחורים צעירים וחסונים, ונושרת לכם כמות רבה מדי של שיער (וזה לא אמור לקרות בגיל הזה), ייתכן מאוד שיש לכם בעיה, שכן הנשירה היא לא טבעית. או אם אתם סובלים מצינון בכל עונה בשנה, שגם זה לא דבר שגרתי, כנראה שיש לכם מערכת חיסונית חלשה מאוד.

בדרך כלל, הסימפטומים שאנחנו חווים, כמו חום גבוה, נשירת שיער מואצת, צינון קשה וכדומה, אפילו דברים שנראים שוליים כמו שבירת ציפורניים או עצירות, כנראה שלגוף חסר משהו. כדי לדעת מה לא תקין בגוף, צריך לעשות בדיקות דם, שייתכן ויגלו שחסר לכם ויטמין B12 או חומר אחר שהגוף זקוק לו.

בדרך כלל, הכל מסתכם בזה שאנחנו לא מספקים לגוף שלנו מספיק מהחומרים שהוא צריך, כמו הוויטמינים השונים, אומגה 3 וכדומה. אז מה זה אומר? שאנחנו צריכים להתחיל להתייחס לגוף שלנו טוב יותר. קודם כל, צריך לישון שינה איכותית כל לילה (לא חייבים 8 שעות, העיקר שכל זמן שנישן, נישן טוב). דבר שני, צריך להיות מודעים יותר לדברים שאוכלים וגם לדברים שלא אוכלים. אם בזמן האחרון אכלתם הרבה בחוץ, תתחילו לבשל לעצמכם אוכל בבית כדי שתמיד תדעו מה יש ומה אין לכם בתוך האוכל ותהיה לכם שליטה על מה שאתם מכניסים לגוף.

אחד הדברים שאומרים לנו לעשות הוא לאכול בכל יום ירקות בכל הצבעים (מלפפון ירוק, עגבנייה אדומה, כרוב סגול וכדומה). את זה אנחנו יכולים לזכור. הבעיה מתחילה כשמכל עבר אנחנו שומעים עוד ועוד עצות על מה כדאי ומה אסור, כמו כוס יין אדום עוזרת להפחית סיכוי למחלות לב, חבל מספק לנו סידן, ובמקביל אומרים לנו להיזהר מצריכה גדולה יותר של דברים אלו ואחרים.

אז יש לכם שינה טובה והתחלתם לאכול בריא, וזה האמת כל מה שאתם צריכים. אבל, אם יש לכם כוונות להתחיל לעשות ספורט, חשוב שתתאימו את האימונים לתזונה שלכם, בהתאם למה שאתם רוצים להשיג- שרירים, גוף חטוב, סיבולת לב ריאה?