שירות פסיכיאטרי לסובלים מדיכאון

דיכאון הוא הפרעה נפשית, אחת מהנפוצות ביותר, והוא קשור למצב הרוח. דיכאון בא לידי ביטוי בתחושה מתמשכת על חוסר אושר וסיפוק מהחיים, הערכה עצמית נמוכה ותחושה קשה של חוסר ייאוש.

בניגוד לדעות הרווחות, לא חייב להיות מקרה טרגי כלשהו כדי להכניס אדם למצב של דיכאון, שכן זו הפרעה הקשורה לאיזון הורמונלי, והאיזון לא תלוי בהכרח במה שמתרחש בחיים של האדם. אך בכל מקרה, פסיכיאטר בראשון לציון הוא הכרחי למי שסובל מדיכאון, לא משנה מה הסיבה להפרעה, כיוון שההפרעה עלולה לפתח נטיות אובדניות, שמובילות לאובדן חיים.

היות ומדובר בבעיה הקשורה לפיזיות של הגוף, כל פסיכיאטר ברחובות נותן למטופל שלו שסובל מדיכאון תרופות, שאלה אמורות לאזן את הגוף שלו ולהביא אותו למצב שיבטל את תחושת הדיכאון. לכל מטופל ניתנות תרופות אחרות ולכל אחד מינונים אחרים, תלוי בחומרת המצב ובאם המטופל לוקח גם תרופות אחרות שאולי מתנגשות עם התרופות לטיפול בדיכאון.

דיכאון יכול להתפתח לדיכאון קליני, שההתמודדות איתו קשה עוד יותר. במצב שכזה, מפגשים עם פסיכיאטר בירושלים ולקיחת תרופות הם אינטנסיביים יותר.

חשוב לציין שלא רק התרופות נכללות במתן הטיפול בדיכאון. מי שסובל מדיכאון צריך גם אוזן קשבת, שתאזין לכל מה שעל ליבו. אבל מה קורה עם מטופל שלא משתף פעולה? ומה קורה עם אנשים שסובלים מדיכאון אבל לא מאשפזים את עצמם?

כשמדובר בעניין של חיים ומוות, יש אפשרות לאשפוז בכפייה. במקרה הזה, כמובן שהנכונות ושיתוף הפעולה מצד החולה יהיו ירודים, הרי הוא מרגיש שכופים עליו משהו שהוא לא רוצה ולא צריך. מכאן, אפשר לראות שיש קושי לא רק למי שסובל מדיכאון אלא גם לקרובים שלו- בני המשפחה, שצריכים להתמודד עם העובדה שמי שאכפת לו מהם סובל כל כך ובנוסף לזה גם לא פתוח לקבל את הטיפול שהוא צריך.

היות ודיכאון (וכך גם כל הפרעה נפשית אחרת) משפיעה גם על המשפחה, המעקב שעושה הפסיכיאטר אחר המטופל שלו כולל, במידה כזו או אחרת, גם את קרובי המשפחה, שכן קרובי המשפחה הם חלק מהחיים של המטופל והם משפיעים ומושפעים מכל מה שקורה לו.