תחומי עבודה בקנדה

עבודה בקנדה פופולארית בקרב ישראלים כבר שנים רבות, והיא נחשבת לאחד היעדים החמים של עבודה בחו"ל. אם לוקחים בחשבון את גודלה של קנדה, המניב אפשרויות עבודה כמעט בלתי מוגבלות, את איכות החיים הגבוהה של תושביה ואת המצב הכלכלי היציב במדינה, ניתן להבין בקלות מדוע מהגרים רבים כל כך, ובכלל זה הרבה מאוד ישראלים בכל הגילים, מגיעים למדינה במטרה למצוא עבודה בקנדה.

תחומי עבודה בקנדה 

כיוון שקנדה היא מדינה גדולה מאוד וישראלים עובדים בה כבר שנים רבות, תחומי עבודה בקנדה  הם מהרחבים ביותר בעולם. למרות זאת, שני התחומים שנשארים כבר שנים בראש הרשימה הם המקצועות הקשורים למכירות – מכירה בעגלות בקניונים ומכירת תמונות שמן. שתי העבודות הללו מניבות את הרווחים הגבוהים ביותר, ולכן הבאזז סביבן אף פעם לא שוכך. במרבית החברות המשכורת במשרות אלה מבוססת על עמלות, כך שגובה המשכורת תלוי באופן כמעט בלעדי בהשקעה ובעבודה הקשה של המוכרים עצמם. עוד עבודה בקנדה שנהנית מביקוש גבוה היא אופר. כיוון שיש בקנדה הרבה מאוד משפחות יהודיות או כאלה שחיו בישראל, יש ביקוש גבוה לאומנות דוברות עברית במדינה. משרת אופר מתאימה בעיקר לבנות, אולם בנים ששירתו בשירות קרבי (וגם בנות, למען השוויון) יכולים להתנחם בתפקיד נפוץ אחר – אנשי אבטחה. מלבד המשרות הללו יש עוד כמה וכמה סוגי עבודה בקנדה – פריצת מנעולים, ניקוי שטיחים, עבודה במלצרות ועוד – אולם הם נפוצים פחות מן התחומים האחרים. 

עבודה בקנדה – חיפוש עצמאי או חתימת חוזה בארץ?

אחת השאלות המרכזיות שיש לשאול בעת חיפוש עבודה בחו"ל בקנדה היא האם כדאי למצוא עבודה באופן עצמאי או להחליט כבר מהארץ עם איזו חברה לעבוד. שאלה זו קשורה לתחומים רבים, לרבות תחום העבודה הנבחר, ולבחירה בכל אחת מהאופציות יהיו השלכות רבות. מרבית הצעירים שמגיעים למדינה בפעם הראשונה עושים זאת במסגרת עבודה בקנדה בחברה ישראלית שעמה חתמו מראש, משום שמדובר במסלול נוח בהרבה. כשכיר בחברה ישראלית אפשר לדעת מראש, כבר מהארץ, היכן תגור, כמה תצטרך לשלם בעבור שכר דירה ושבונות, באיזו עבודה תעבוד, מה יהיו תנאי העבודה ועוד. עבודה בקנדה בחברה שבחרת מראש גם מבטיחה כי יהיה מי שיקלוט ויקבל אותך בימים הראשונים, כך שאין צורך להתמודד לבד עם כל הקשיים הכרוכים בהגעה למדינה זרה. לעומת זאת, עבודה בחיפוש עצמאי כרוכה באי ודאות בהרבה מאוד תחומים – מציאת עבודה בקנדה, מציאת דיור מתאים, דאגה לביורוקרטיה ועוד כאבי ראש רבים. אנשים שבכל זאת בוחרים בעצמאות לרוב עושים זאת כיוון שאינם מעוניינים לעבוד בתחומים שמציעות החברות הישראליות, ומעדיפים למצוא עבודה בתחומים אחרים ולשפוט על פי מראה עיניים. 

יעדי עבודה בקנדה

עבודה בקנדה מפוזרות על פני כמה יעדים מרכזיים במדינה, ומתרכזת בעיקר בערים הגדולות. טורונטו, העיר הגדולה ביותר בקנדה ובירת מחוז אוונטריו, היא היעד הראשי לעבודה בקנדה, הן משום גודלה והן משום שיש בה כמות עצומה של יהודים ושל ישראלים לשעבר. עוד יעד בולט למחפשי עבודות בקנדה הוא העיר הגדולה מונטריאול, שאופייה והשפה המדוברת בה (צרפתית) מזכירים יותר את אירופה מאשר את ארצות הברית השכנה. כמו כן אפשר למצוא עבודה בקנדה בערים ונקובר וויניפג ובכמה יעדים נוספים.