מתי לאחרונה החלפת קולטי שמש?

שוב לא הפעלת את הדוד בזמן? למה לא להשתמש בחום השמש? אם מאסת מהמצב הנוכחי ואתה חוזר ואומר אין זה יתכן שבחוץ כבשן והמים במקלחת עדיין קרים. קיימת אופציה חסכונית וחכמה – ניצול היותנו מדינה חמה על ידי הצבת דוד שמש על הגג.
דוד שמש – כי הגיע הזמן לחסוך

ביצוע התקנה של דוד שמש מוזילה יותר משחשבת את חשבון החשמל בבית ואפילו במספרות. זוהי דרך נפלאה לנצל את אנרגיית השמש לטובת חימום המים במקום לבזבז כסף ואנרגיה על שימוש בגופי חימום חשמליים או אלטרנטיבות אחרות הצורכות כמויות חשמל רבות.

מעבר המוני לשימוש בדוד שמש לא רק מתבטא בהפחתה בהוצאות אלא אף לצמצום בשימוש בחשמל. כך אנו מצמצמים את כמויות הזיהום ובכך מונעים דלדול של מקורות האנרגיה בארץ.

דוד שמש כל התשובות לכל השאלות

איך זה עובד? איפה מתקינים? מי המציא את זה? עובדות בסיסיות על דודי שמש.

במדינת ישראל יש חוק המורה על הכנה והתקנה של דוד שמש בבניינים החל משנות ה-80 (מלבד רבי קומות שאין בהם די שטח לכך). על ידי הוצאת תקנה זו חוסכים כשלושה אחוז מצריכת האנרגיה הכלל ארצית.

פיתוח הדוד נעשה במדינתנו. יש אופציה אחרת?

את הדוד מתקינים על הגג, או על פני משטח אחר המאפשרים חשיפה מושלמת של הקולטים לשמש. את גוף הדוד מעמידים כשהקולטים פונים דרומה.

דוד השמש מורכב ממיכל גלילי מבודד, אשר מכיל מים, המחובר באמצעות צינור לקולטים. הקולטים מכילים מספר צינורות מים במסגרת מלבנית ממתכת.

מסגרת הקולטים תוכננה בצורה כזו שצלע אחת עשויה זכוכית שקופה ואילו יתר פאות הקולט צבועות בשחור, וזאת על מנת ללכוד כמה שיותר מחום קרני השמש. זו הסיבה שבגללה צריך לבדוק מדי פעם שהצד החשוף נקי.

רכישת דוד המופעל באמצעות השמש מומלץ בחום לבנייני דירות ואפילו בצימרים במדינות בהן החום ניכר ויש את היכולת להוציא משהו מועיל מהמשאב הזמין של אנרגיית קרני החמה.

רוצים לשמוע מידע נוסף על קולטי שמש? לא מבינים איך הסתדרתם עד היום? העולם מחכה לך, בואו לכאן בשנית ותוכלו למצוא טיפים נוספים מהטובים בתחום.

כתיבת תגובה