מהו ייעוץ זוגי ולמי זה מתאים?

מערכות יחסים רומנטיות אינן סובבות רק סביב חוויות מהנות וזכרונות נעימים – למשברים ולקשיים יש חלק לא קטן מההווי הזוגי. לא פעם, נתק בתקשורת, חוסר הבנה, תסכולים אישיים, מתיחות או חוסר סיפוק מהחיים יכולים להשפיע על התנהלות הקשר בין בני הזוג ולפגוע באיכותו. חלק מהקשיים עוזרים לחזק את הזוגיות ע"י שיתוף הפעולה ועבודה משותפת לפתרון הדדי. בעוד שבחלק אחר מהמקרים המשברים רק מחריפים ובני הזוג אינם מצליחים להתגבר עליהם בכוחות עצמם. זהו בדרך כלל השלב שזוגות מסוימים בוחרים לפנות לקבלת טיפול. ייעוץ זוגי מסייע בגישור בין בני הזוג ובמציאת שפה משותפת להעמקת ההבנה, הקירבה והאכפתיות ההדדית. מומלץ לפנות לקבל עזרה כמה שיותר מהר ולא לאפשר למצב להגיע לנקודת אל-חזור. זוגות רבים רואים בטיפול זוגי מוצא אחרון לפני פרידה, כשכל השאר העמצאים כבר נכשלו. לרוב בשלב הזה סיכויים הרבה פחות טובים לשיקום הקשר מאשר בשלבים ההתחלתיים של היווצרות הקשיים.

למי הטיפול מתאים?

ייעוץ זוגי מתאים לכל מי שחווה קשיים במערכות יחסים זוגיות קיימות, לאנשים שמתקשים להתמיד במערכות יחסים או לייצר קשרים לאורך זמן. כל קושי המערב יחסים בין בני הזוג או בהקשר לזוגיות יכול לקבל מענה ממוקד ומותאם אישית למקרה ולאדם. בין הפונים ניתן לפגוש זוגות הנמצים בקשר ארוך או זוגות בראשית דרכם, זוגות נשואים וזוגות לפני הנישואין ואנשים המגיעים על מנת לחזק את הקשר והתקשורת במערכות יחסים.

מה מביא זוגות לקבלת טיפול?

קיימים גורמים רבים שיכולים לייצר משברים ולאלץ את הזוג לחפש עזרה לפתרון הקושי ממקור חיצוני. בין הסיבות הנפוצות יותר ניתן למנות – קושי או סכסוך על רקע כלכלי, מצב בריאותי ירוד של אחד מבני הזוג או של מישהו מהמשפחה הקרובה, חוסר סיפוק או קשיים באינטימיות, חוסר נאמנות של אחד מבני הזוג, תחושת ריחוק, כעסים מודחקים, תסכולים אישיים, תחושה של חוסר התקדמות בחיים או של ויתור על חלומות או שאיפות לטובת בן הזוג והמשפחה, חוסר הסכמה לגבי אופן חינוך הילדים, טראומות אישיות מהעבר המשפיעות על מערכות יחסים, ועוד גורמים אחרים.

ייעוץ זוגי מקצועי – מה זה?

ישנן גישות שונות לטיפול הזוגי שמתבססות על תיאוריות טיפוליות שונות. שיטת הטיפול והגישה לפתרון הבעיות יכולה להשתנות מאיש מקצוע אחד לאחר, ולכן מומלץ לפנות למטפל שהגישה שלו הכי מתאימה למטופל ושאתה הוא מרגיש בנוח. הטיפולים נערכים במתכונות שונות – בהשתתפות שני בני הזו ביחד או עם כל אחד מהם בניפרד. הרכב ותדירות הטיפולים יותאמו בהתאם למטפל, שיטת הטיפול, המטופלים והבעיה שאתה הגיעו. הטיפול מתמקד בגישור הפערים תוך קבלת פרספקטיבה אחרת על המצב ועל הבן זוג. במהלך המפגשים בני הזוג יקבלו כלים לתקשורת בריאה, התנהגות מכבדת ועוד. כל הקשיים והמצוקות יזכו לבחינה וניתוח מעמיקים בנוכחות בני הזוג על מנת לייצר שיח, שותפות והתחשבות בצרכי הצד השני. לפעמים המטפל יחליט לשלב כלים טיפוליים נוספים לפי הצורך, כגון טיפול קוגניטיבי התנהגותי שמתמקד בשינוי דפוסים מחשבתיים והתנהגותיים אשר אינם מקדמים את המטופל.

כתיבת תגובה