איך לקנות דירה – כללי הזהב לקניית של נדל"ן

בעקבות המחאה הציבורית יש הרגשה כאילו ענף הנדל"ן רדום, אבל למעשה השוק ער ומתבצעות עסקאות רבות וברחובות רואים מודעות על בתים ודירות העומדות למכירה. ריבוי הדירות מועיל לקונים, המבחר גדול יותר וההיצע הגדול מוזיל את המחירים. רכישת דירת מגורים הינה על פי רוב העסקה הגדולה ביותר של רוב הציבור, ע"מ להצליח בה חיוני לדעת איך לרכוש נכון דירה.

איך לקנות דירה – כל דבר שצריך לידע

* יש ליתן את הדעת על מספר עניינים טרום קניית בית. לאיזו דירה לתת עדיפות , פרויקטים חדשים מקבלן או אולי דירת יד שנייה . צריך גם להגדיר במדויק את מספר החדרים, את הסביבה ואת התקציב. יש גם לדעת על מה אנו מוכנים להתפשר.

* השלב השני הוא שלב האיתור. נתמקד בחיפוש דירת מגורים בכל לוח דירות, בעיתונות הכתובה וגם באתרי רשת האינטרנט. רצוי אף לגשת למשרדי תיווך הפועלים באיזור הרלוונטי שמתאים עבורינו. משרד תיווך הפועל באיזור ימצא עבורינו דירה מתאימה וגם לעזור להסכמות על העלויות וסעיפי התשלום .

* שכירת עורך דין המומחה בתחום יחסוך טרדות וכאב ראש. עו"דיכוון אתכם בכל שלבי המשא ומתן, עריכת החוזה ורישום הנכס במשרדי הטאבו.

* אם הינכם זקוקים למשכנתה ע"מ לקנות את הדירה, רצוי להיוועץ ביועצי משכנתאות. בארה"ב, רכישת בית נעשית תמיד עם ייעוץ של מומחה למשכנתאות. יועץ משכנתאות יידע אף להתאים משכנתה עבור כל צרכן ואף לספק יעוץ איך להוזילה.

איך לקנות דירה- לקנות היטב וגם בזול

* כשאתם מעוניינים לרכוש דירת מגורים מיד שנייה, כדאי לבדוק כמה זמן הדירה המוצעת נמצאת בשוק. כמה שהדירה קימת זמן רב יותר בשוק ,כך יהיה באפשרותכם לנהל מו"מ עם בעל הדירה בהצלחה ולהוריד את עלות הדירה המוצעת.

* כדאי לבצע רכישה של דירה בזול ולשפצה, לעתים דירה משופצת לפי טעמכם עדיפה על חדשה. כדי להוזיל את העלויות של השיפוץ רצוי לבחור לבד בעלי מקצוע אשר ישפצו את דירת המגורים.

* אל תקפצו גבוה מדי ואל תיקחו משכנתה שלא תצליחו לעמוד בה. בד"כ מומלץ לשלם משכנתה לא יותר משליש מההכנסה המשפחתית.

* תשלום לכל קבלן בקניית דירה חדשה ייעשה לפי קצב ההתקדמות של הבנייה. כפי שמקובל, תשלום ראשון הוא 20 אחוז ונעשה כשחותמים על חוזה הרכישה, 5 אחוזים סופיים בעת מסירת הדירה ושאר התשלומים בהתאם להתקדמות של הבנייה על פי הסיכום בחוזה.

כתיבת תגובה