בדיקת רעש במסגרת בדק בית

בדיקות בדק בית הפכו לנפוצות למדי בארצנו, ורבים שוכרים את שירותיה של חברה מקצועית לבדק בית כדי לבדוק באופן יסודי את הנכס שהם עומדים לרכוש. במקרים אחרים, נשכרים שירותי חברה כזו כדי לבדוק אם קבלן השיפוצים ביצע את עבודתו נאמנה, או אף לפני שמציעים נכס למכירה, כדי לדעת אילו ליקויים ניתן לתקן כדי להשיג מחיר טוב בעת המכירה.

חברות בדק בית מבצעות, בין השאר הבדיקות שהן עורכות במבנה, גם בדיקת רעש, או בדיקה אקוסטית. בדיקה כזו יכולה להצביע על כמה גורמי רעש, העשויים אפילו להוריד את ערך הנכס, כמו למשל:

  • רעש מרחוב סואן
  • רעש המגיע מדירה שכנה
  • רעש של מנועי מזגנים שנמצאים סמוך לנכס
  • רעשים המגיעים ממוסדות או בתי עסק הנמצאים בסמוך למבנה כמו למשל מועדוני לילה, מסעדות, או פאבים.

מומחה בדק בית מודד את הרעש בדציבלים באמצעות מכשור מיוחד, וקובע אם מתקיימת למעשה עבירת רעש, כהגדרתה בחוק למניעת מפגעים 1961. בחוק זה נאסר למעשה על אדם לגרום לרעש חזק או לרעש בלתי סביר, המפריע או העשוי להפריע לאדם המצוי בסמוך. המומחה יכול להגיש גם חוות דעת כתובה, שתתמוך בתביעה משפטית עתידית של הסובל ממפגע הרעש.

יש לציין כי מאחר והחברה לבדק בית מבצעת שורה שלמה של בדיקות הנדסיות, בנוסף לבדיקת הרעש, ניתן בבדיקה כזו לאתר לפעמים כי הסיבה לבעיית הרעש היא בבידוד אקוסטי בלתי תקני של הקירות. במצב כזה, עשוי איש המקצוע מטעם חברת בדק בית להמליץ על פעולות נדרשות לתיקון המצב, כולל הערכה של עלות העבודה. כמו כן, אם מדובר למשל בדירה שנרכשה מקבלן, יכולים הקונים במקרה זה לבקש מהקבלן לשפר לאלתר את בידוד הקירות הבעייתיים מבחינה אקוסטית, כאשר הם מסתמכים על חוות הדעת שרשם מומחה בדק בית.

לבדיקת בדק בית יתרונות רבים, הן מבחינת איתור מפגעי בניה, רעש, קרינה וזיהום, והמלצה על טיפול הולם, והן כמידע קריטי לצורך תמחור ערך הנכס. לשם כך ראוי כי נבחר בחברת בדק בית מוכרת ואמינה, הקיימת בתחום כבר שנים רבות, ושתוכל להמליץ בפנינו על לקוחות מרוצים בעבורם ביצעה בעבר שירות כזה.

הכותב: ארז אריה, מנהל חברה לביצוע בדק בית בשם צ'ק האוס

כתיבת תגובה