בדק בית – זאת אינה הוצאה של כסף, אלא השקעה משתלמת

קניית דירה או שיפוץ דירה זאת בין ההוצאות הגדולות של כולם לאורך החיים. ועל כן, כאשר אנחנו משקיעים סכומי כסף גבוהים ברכישת נדלן אנו מצפים לקבל תמורה מלאה . על מנת לבחון האם הנכס שאותו אתם רוכשים תקין, כדי לבדוק כי לא נשקפת לנו סכנת חיים בעקבות ליקויי בניה, נחוץ להזמין איש מקצועי ולערוך בדק בית.

בדק בית – על אודות חשיבות הבדיקה

1. אך ורק בעל מקצוע מנוסה ומקצועי יודע לאתר ליקויי בניה . לאדם הממוצע אין את כל הכלים והידע הנדרש כדי לבדוק ליקויי בניה. אי אפשר לזלזל ולא ראוי לוותר על בדיקת בדק בית . צריך לבצע את הבדיקה בדירות חדשות, בדירות שרוכשים מיד שנייה וגם בסיום ביצוע שיפוצים.

2. בדק בית הינה בדיקה הבוחנת האם הקבלן עמד במילוי ההבטחות וכי אין פערים בין ההבטחות שהבטיח קבלן הבניין בזמן החתימה של החוזה לבין הביצוע במציאות. בדיקת בדק בית הנערכת על ידי איש מקצועי בוחנת את טיב החומרים, את טיב הבנייה ועוד.

3.לאחר הבדיקה מקבל מזמין הבדיקה אישור רשמי שבו יש פירוט של כל ליקויי הבנייה . חוות הדעת של איש המקצוע שמקבלים אחרי בדיקה של ליקויי בניה תעזור לכולם לדרוש את התיקון של הליקויים מהקבלן ובמקרה שצריך לתבוע אותו בבית המשפט. בכל בית משפט או גם בבוררות באפשרותכם להוכיח את תביעתכם על ידי חוות הדעת המקצועית.

ליקויי בניה וביקורת מבנים – ביקורת מבנים בדירות חדשות וגם מיד שנייה

1.ליקויי בניה רבים נגרמים מרשלנות של קבלן הבניין, אם כי לא תמיד הם נעשים בזדון. פעמים רבות רוצה הקבלן לחסוך חומרים ומספק חומרי בנייה ברמה נמוכה שאינם מאריכים ימים .

2.ליקויי בניה נפוצים כתוצאה מבעיות של רטיבות ובעיות בצנרת – חומרים ברמה ירודה כמו צינורות פחות איכותיים, איטום לא טוב, חריצים בקירות ועבודה לא מקצועית הם ליקויי בניה נפוצים העלולים לגרום נזקים, צער רב, הוצאות כספיות וירידה בערך הדירה.

3.ליקויי בניה אסתטיים – ליקויי בניה דוגמת צבע שמתקלף, מרצפות שוקעות, טיח נושר וכדומה יכולים לפגוע ברמת החיים של הדיירים. יש לדרוש מהקבלן לתקן גם ליקויי בניה בתחום האסטתיקה. שילמנו הרבה כסף על הדירה, מגיע לנו ליהנות מהדירה החדשה .

4. ליקויי דירה מתחום הבטיחות – פעמים רבות ליקויי בניה עלולים לגרום לאסון. כדי שלא יהיו אסונות רצוי להזמין בדיקת בדק בית .

5. ביקורת מבנים – ביקורת מבנים זו בדיקה חשובה לפני קניית דירה או כל מבנה ציבורי. ביקורת מבנים בוחנת את התפקוד התקין של מערכות חשובות מאוד בבית דוגמת מערכת החשמל, מערכת האינסטלציה וכדומה.

6. כדאי לבצע ביקורת מבנים אחת לכמה שנים. בעיות רטיבות גשמים חזקים, בעיות איטום וכדומה יכולים לפגוע בחוזק הבניין ואולי גם לגרום לקריסה. בדיקת ביקורת מבנים שגרתית המתבצעת אחת לכמה שנים מונעת אסון וחוסכת הוצאות עתידיות.

כתיבת תגובה