חידוש צנרת – כשהחלפת צינור כבר לא מספיקה

צנרת היא חלק אומנם קטן מהבית, אבל היא החשוב מכל, שכן בלעדיה אין מים זורמים בבית, ועל כן אי אפשר לשתות מים, אי אפשר להוריד מים באסלה, אי אפשר לשטוף כלים וירקות וכדומה.

וכמו תמיד, למרבה האירוניה, דווקא הדבר שהכי חשוב לנו הוא גם זה שמצריך הכי הרבה השגחה, ואם אנחנו לא משגיחים ומטפלים באופן הרצוי, אנחנו בבעיה. במקרה של צנרת, חידוש צנרת הוא משהו שתצטרכו לעשות בבית אם נזילות מהצנרת לא יטופלו בהקדם וכראוי.

אם כן, איתור ותיקון נזילות הוא ה א' ב' של טיפול בצנרת. כל כמה חודשים יש לבצע בדיקה מקיפה של הצנרת, ומומלץ לעשות אותה עם מכשירים טכנולוגיים מתקדמים שנותנים את תמונת המצב הכי טובה, כמו מצלמה תרמית, ולמעשה כל מכשיר שיציג את הצנרת בזמן אמת.

איתור ותיקון נזילות נעשה פשוט יותר ככל שהבעיה קטנה יותר. כלומר, אם הנזילה בתחילת דרכה, קל יותר לזהות אותה וכמובן לתקן אותה ואת הנזק (הקטן והכמעט בלתי מורגש) שהיא יצרה. אבל, ככל שמשתהים עם האבחון והתיקון, הנזק מחמיר עוד ועוד.

חידוש צנרת הוא בדרך כלל המוצא האחרון, כשכל דרך אחרת לתקן את הבעיה היא סתם 'פלסטר' שלא יחזיר מעמד זמן רב. במידה ומתכוונים למכור את הבית, והצנרת כבר ישנה ורקובה, חשוב לתקן את הצנרת, כדי שהבית יימסר לידיים אחרות במצב הטוב ביותר.

אבל חידוש צנרת הוא לא בהכרח כמו שאתם מדמיינים אותו. יש אנשים שלאחר בדיקת הצנרת מגלים שהמצב חמור משחשבו. בעל המקצוע ממליץ להם לחדש את הצנרת, אבל הם מחליטים לוותר על התענוג מחשש שהעבודה הולכת להיות ארוכה וכרוכה בהרס רב. אבל אפשר לעשות חידוש צנרת ללא הרס של הבית.

כדי לעשות חידוש צנרת ללא הרס בהצלחה, צריך אנשי מקצוע מנוסים, שמכירים את כל השיטות ויודעים ליישם אותן בצורה הטובה ביותר. כן, חידוש צנרת באופן הזה עולה יותר כסף, כי הוא מורכב יותר, אבל מה אתם מעדיפים- תיקון מהיר ואסתטי או תיקון רועש ומלכלך שלוקח זמן רב, ומאלץ אתכם ללון במקום אחר זמן רב יותר?