כל מה שרציתם לדעת על אמבטיות

כל מה שרציתם לדעת על אמבטיות

אמבטיה או אמבט כפי שהיא מכונה לפעמים היא מכל מים פתוח הנועד לרחצה של הגוף על ידי טבילה של הגוף בתוך המיכל. זו ההגדרה הבסיסית ביותר של אמבטיה. אולם, מאז האמבטיה הראשונה שהתגלתה בשנת 1700 לפני הספירה, בארמון קונוסוס בכריתים, חלו תמורות משמעותיות בסוגי האמבטיות, צורותיהן, החומרים מהן הן עשויות ובכלל הקונספט של האמבטיה השתנה כליל.

חדר האמבטיה- לא סתם עוד חדר

רבים יגידו לכם כי חדר האמבטיה הוא אחד החדרים החשובים ביותר בבית, ושחשוב שהעיצוב בו יהיה מהודר, נקי ויפה. זהו מקום בו ניתן להירגע, לנקות את הראש ממחשבות היום ופשוט להתפנק. בין אם אתם אנשים שאוהבים מקלחות ארוכות, או שדווקא מקלחות קצרות, שהייה בתוך אמבטיה מלאה בקצף ונרות או דווקא רחצה באמצעות דוש, הזמן של המקלחות הוא הזמן בו אתם נרגעים ושוטפים את העומס של היום מעליכם. אי לכך, חשוב כי העיצוב של האמבטיה יהיה בקווים נקיים, ישרה שלווה ונינוחות וזה החל מהפריט הקטן ביותר וכלה בכיור ובאמבטיה. יש ליצור הרמוניה בין הפריטים ולוודא כי הם מתאימים מבחינה עיצובים וסגנונית אחד לשני.

אמבטיות- מאז ועד היום

כפי שנאמר, אמבטיות מעוצבות היו קיימות עוד מהזמנים הקדומים וככל שהטכנולוגיה התפתחה, החברה התפתחה והעיצוב השתדרג כך גם עולם האמבטיות זכה לעיצובים שונים, טכנולוגיות שונות וחומרים שונים מהן עשויות אותן אמבטיות. האמבטיות כיום מותאמות לכל הצרכים והרצונות שלנו הצרכנים- יש אמבטיות לבנות ומלבניות (סטנדרטיות) וכאלה צבעוניות, אחרות בצורות אליפטיות, וכאלה שישנן מדרגות מובנות בתוכן כך שניתן לשבת בנוחות באמבטיה. יתר על כן בחלק מהאמבטיות מותקנים ברזי לחץ ההופכים את האמבטיה לגקוזי ומזרימים זרמי מים חמים לתוך האמבטיה. כמו בכל מוצר, לכל סוג של אמבטיה יש את המחיר שלה, וטווח המחירים יכול להשתנות משמעותית בין סוג האמבטיה, צורתה והחומר ממנו היא עשויה. אנשים משקיעים סכומי עתק באמבטיות, שכן הם רואים בחלל האמבטיה כמקום שראוי להשקיע בו כסף רב על מנת שיהפוך למעוצב ונעים למראה. כשם שיש אנשים שיוציאו אלפי שקלים על פריט אומנות, כך יש כאלה שרואים באמבטיה מעוצבת וייחודית כפריט ששווה להשקיע בו סכום כסף רב, שכן האמבטיה לא משמשת רק לפונקציה של ניקיון הגוף, היא הופכת לפריט נוי בפני עצמה.

המבנים הסטנדרטיים של אמבטיות הם: מלבני, מעוגל/ אליפטי ומרובע. כמו כן, החומרים השכיחים ביותר לשימוש להכנת האמבטיה הם: אקריל ופח. בעבר האמבטיות ברובן היו מלבניות ולבנות, אולם כיום ניתן למצוא אמבטיות בכל הצבעים ועם הדפסים וצורות. יתר על כן, ישנן אמבטיות שהן צמודות לרצפה, כאלה שהן שקועות בתוך חרסינה, או אחרות שעומדות על עמודי נרוסטה. כל אחד יבחר את האמבטיה שתעשה לו את החשק בצורה הטובה ביותר, לצלול לתוכה ולהתענג על זמן רחצה שהוא מעבר לזמן בו מנקים את הגוף- אמבטיה טובה מנקה את הגוף כמו גם את הנפש.

כתיבת תגובה