כל מה שרציתם לדעת על מדבקות

אנו חשופים למגוון עשיר של מדבקות על בסיס יומיומי, החל ממדבקות המאפיינות מוצר, מותג או חברה מסוימת, מדבקות המיועדות למרות דקורציה בלבד, מדבקות "בטיחות"- שתפקידן להבטיח כי המוצר שרכשנו אינו משומש או מזויף, וכמובן מדבקות לצרכי שעשוע ויצירה כגון מדבקות המיועדות לשימושם של ילדים. במילים אחרות, במקרים רבים מדבקה היא בבחינת הטבעת חותם אישי שלכם, של החברה, של המוצר וכדומה, קל וחומר כאשר מדובר במדבקות יוקרתיות

עיצוב מדבקות- מלאכת מחשבת ואומנות לשמה:

יתכן ומעולם לא השקעתם מחשבה בתעשיית ייצור מדבקות, אולם זה המקום לציין כי תהליך זה, מראשיתו ועד סופו, כרוך בהקפדה ובבחירה מושכלת של חומרי הגלם, הצבעים, העיצוב הגרפי עוד, בשימת לב לפרטים הקטנים, ובסגירת קצוות. אפם אחד מהתנאים הללו לא מתקיים, הגימור אינו מושלם והמדבקה, גם אם נועדה לשדר יוקרה ואיכות מרבית, יש לה טעם נפגם. דפוס מדבקות יכול להיעשות בסדרי גודל קטנים, בינוניים או גדולים מאוד- בהתאם לדרישת הלקוח ולשיטת ההדפסה.

סוגי המדבקות השונים:

מדבקות שניתנות להסרה- הדבק שבגב המדבקה מאפשר הסרת המדבקה ללא גרימת נזק למוצר עצמו, וללא השארת "עכבות" של קילוף המדבקה. מדובר במדבקות שמיועדות וניתנות לקילוף ולהסרה בשלמותן. מדבקות אלו מיועדות בדרך כלל למטרות סימון. סימון מוצרים, סימון מוצרים שנשלחו לתיקון ו/או חזרו ממנו, סימון למטרות פרסומיות וכדומה.

מדבקות אחריות – אינן מיועדות להסרה, וזאת על למנוע אפשרות של זיופים. מדבקות אלו מודבקות על המוצר בעת תהליך הייצור שלו, ובכל מעידות על גיל המוצר, על תאריך הייצור שלו, לרבות פרק הזמן בו בילה על המדף ועוד. כאשר מנסים להסיר מדבקות אחריות, המדבקה נקרעת בחלקה או משאירה סימנים של קילוף על גבי המוצר, מה שבהחלט מעיד כי "מישהו ניסה לטפל במדבקה". כלומר, לא ניתן להסיר מדבקות אחריות או לנסות להסיר אותן מבלי שהדבר יהיה מורגש ובולט באופן ויזואלי. מדבקות אחריות משמשות בעיקר בתעשיית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה, חלקי חילוף לרכבים, מצלמות, סוללות ועוד.

מדבקות ברקוד-  עליהן מודפס ברקוד קבוע או משתנה. לפי דרישת הלקוח ניתן להדפיס עליהן גם לוגו. מדבקות ברקוד יכולות להיות מודפסות על סוגים שונים של נייר. ניתן להדפיס אותן בפורמט של מדבקות בגלילים או בפורמט של מדבקות בדפים- לפי דרישת הלקוח. סוג של זה מדבקות משמש בעיקר לתעשיות, מפעלים, בתי חרושת, ספירות מלאי וכיוצא באלה.

מדבקות בעלות עמידות לחום- מיועדות להדבקה על מוצרי חשמל הנוטים להתחמם, והן מיוצרות מפוליאסטר המאפשר להם לשמור על צורתן ועל איכות הדבק שבהם על אף החום. מדבקות אלו, צבען ברכך כלל כסוף או לבן.

כתיבת תגובה