מהו אתר מובייל? מה בינו לבין פיתוח אפליקציות?

מחפשים פיתוח אפליקציות לאייפון ? נתקלתם במושג אתר מובייל? לא בטוחים מה ההבדל ומה עדיף? עולם האפליקציות אינו קופא על שמריו, החידושים והפיתוחים ממשיכים כל הזמן ונראה שכל יום יש סיבה טובה לבדוק מה חדש. אחד החידושים המשמעותיים ביותר הם אתרי המובייל. מהם אתרי מובייל? מה בינם לבין אפליקציות?

מהם אתרי מובייל?

אתרי מובייל הם אתרים המותאמים לצפייה דרך הנייד, הם מכונים גם אפליקציות WEB  בשל היכולת לגרום להם להתנהג כמעט כמו אפליקציה רגילה. שלא כמו אפליקציית NATIVE, אתר מובייל לא דורש הורדה למכשיר, אין צורך להתאים אותו לצפייה ושימוש לכל סמרטפון בנפרד (פיתוח אפליקציות לאנדרואיד למשל לא יעזור למשתמשי האייפון) והגישה אליו פשוטה – דרך הדפדפן ולא דרך הורדה מחנות האפליקציות. אתרי מובייל כתובים בשפת HTML5 לה אפשרויות מתקדמות מעבר לאתר אינטרנט רגיל.

האם אתר מובייל יכול להחליף אפליקציה?

אתרי מובייל כפי שהם נבנים היום עושים עבודה מעולה בהחלפת אפליקציות במקרים רבים וככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, כך הסיכוי שלהם להחליף את כל סוגי האפליקציות רק עולה. עם זאת, אתרי מובייל כיום לא יכולים להחליף כל אפליקציה, לפחות לא ב-100%. במידה ונדרש חיבור להתקני המכשיר (מיקרופון, GPS, מצלמה וכו') אפליקציות NATIVE הן האופציה הטובה ביותר. יש ניסיונות לגרום גם לאפליקציות מובייל לעבוד עם התקני המכשיר אך עדיין, אפליקציית NATIVE תעשה את זה הכי טוב. בנוסף, לאפליקציות מובייל כבדות יש נטייה לעבוד לאט יותר כך שאם האפליקציה חייבת לרוץ מאוד מהר, אתר מובייל לא יעמוד בקצב.

מתי אתרי מובייל עדיפים על אפליקציות?

במידה והאפליקציה שאתם רוצים לפתח לא כוללת יכולות מתקדמות ומורכבות מידי (בסיס נתונים גדול, אינטראקציה בין משתמשים, מערכת בילינג, שימוש בהתקני המכשיר וכו') אפליקציות מובייל בהחלט עדיפות. עבור אפליקציות של בעלי עסקים, פיתוח אפליקציות מובייל יכולה ברוב המקרים להחליף אפליקציה מסורתית בלי קושי. אם יצרתם קשר עם חברת פיתוח אמינה והגונה ואתם עומדים בכל הקריטריונים של אפליקציית מובייל אין ספק שימליצו לכם ללכת לכיוון הזה.

כתיבת תגובה