מהן היתרונות של הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים?

התנאים בזירה הפיננסית הישראלית רוויים בתנודות התלויות בגירויים ביטחוניים ומדיניים מקשים אף יותר, במיוחד באזורי הפריפריה. הדרך המיסיונרית לקבלת ההלוואות לעסקיים היא הבנקים. עד ליישום רפורמת בכר היו הבנקים האפשרות היחידה לקבלת הלוואה אך מאז יישום הרפורמה נפתחו ערוצים נוספים להלוואות חוץ לעסקים בינוניים וקטנים. הדרך לקבלת הלוואות באמצעות הבנקים הן עדיין השכיחות ביותר, אך להלוואות האלו ישנן גם חסרונות. הבנקים מעניקים את ההלוואות לאלו בלבד אשר עמדו בסינונים הקפדניים המחמירים, והן אינן מוענקות באופן מיידי. הדרך החלופית לגיוס הלוואות היא גופים עסקיים חוץ בנקאיים, וכאן ניתן למצוא מגוון רחב הקיף של אופציות. היתרונות שבהלוואות חוץ בנקאיות נעוצות בעובדה שאין צורך יותר להיות תלויים במסגרת הבנקאית, וכך נמנע גם הצורך לחרוג או להגדיל את מסגרת האשראי של בעל העסק. בנוסף קיימת האפשרות לגייס מימון בהיקף בלתי מוגבל על ידי הבנק, ואין צורך להמתין עד לאישור מתן ההלוואה. יתרון נוסף הוא שבמרבית המקרים לרוב לא נדרשות הצגת בטחונות וערבויות כתנאי לקבלת ההלוואה המבוקשת.

הלוואות חוץ לעסקים: חברות הביטוח, האשראי, הפקטורינג והליסינג

לקוחות פרטיים ועסקיים רבים נעזרים בהלוואות חוץ לעסקים בשל הקשיים שהמערכת הבנקאית מערימה על בעלי העסקים הזעירים הללו, הנתפשים עבורה כגורמי סיכון. במצבים מן הסוג הזה יידרשו הבנקים מהלקוחות הללו בטחונות וערבויות גבוהים, שלרוב, הלקוחות העסקיים הזעירים הללו אינם יכולים להציג. זאת ועוד, הלוואות חוץ לעסקים מעניקות ללקוח את היכולת לקבל הלוואה לעסק מבלי שיהיו תלויים במסגרת האשראי הבנקאית. הלוואות חוץ לעסקים הינם כיום תופעה נפוצה ומקובלת, מבלי כל הליכי הבירוקרטיה המסורבלים, וללא הצורך בהליך המייגע המלוות בתחושות שכל תלוי בחסדיו של אחד הפקידים בבנק. ישנם לא מעט דרכים לקבלת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים מחוץ למסגרת הבנק. אחת הדרכים המקובלות בארץ כשמדובר בעסק זעיר היא המקורות העצמיים. בנסיבות הללו אין כמו משפחה וחברים. מניסיון, אנו ממליצים שבמידה ובחרתם בדרך הזו, גשו לעורך דין על מנת להסדיר את העניין. דרך פופולארית נוספת היא חברות הביטוח או האשראי. מדובר בשיטה קלה ומהירה ולא פעם יש צורך בשיחת טלפון אחת. ואולם, החיסרון בדרך זו היא העמלות והריביות אשר לרוב הינן גבוהות יותר מאשר במערכת הבנקאית. אפשרויות נוספות הן הפקטורינג והליסינג, וגם קרנות סיוע. הקרנות הללו בחלקן פרטיות וחלקן קרנות סיוע בערבות המדינה, כשהיעד המשותף לכולן הוא ומינוף ועידוד הצמיחה של עסקים הבינוניים והקטנים.

קרנות הסיוע בערבות המדינה כאמצעי לגיוס הלוואות חוץ לעסקים
כשמדובר בהקמתו של עסק קטן, הרחבתו או הבראתו אחת האפשרויות הטובות ביותר עבור הלוואות חוץ לעסקים היא הפניה להלוואה אל הקרן בערבות המדינה, או לאחת מהקרנות הפרטיות אשר הוקמו עבור אותה המטרה. קיים מגוון רחב של קרנות סיוע לעסקים קטנים ובינוניים, כאשר ההלוואות של הקרנות הממשלתיות הן למעשה הלוואות בערבות המדינה, כשהמדינה היא הערבה המרכזית עבור ההלוואה אשר הבנק מעניק. הקרן המוכרת ביותר היא הקרן לסיוע לעסקים קטנים בערבות המדינה, אשר הוקמה על מנת לעודד ולקדם עסקים קטנים ובינוניים. הקרן מאפשרת הענקת הלוואות בנקאיות בערבותה בגובה של עד  70% מסכום ההלוואה בפריסת תשלומים עד חמש שנים, כשהתנאים לאישור ההלוואה מותנים בהצגת ניהול תזרים מזומנים וערבויות ובטחונות מינימאליים של עד 25% מהיקף ההלוואה. גובה ההלוואות הוא בין חצי מליון ₪ לשמונה מליון ₪, תלוי לנסיבות. הסיוע מוענק בשני מסלולים ראשיים, כשמסלול אחד הוא עבור עסקים בהקמה והמסלול השני הוא עבור הרחבה או הבראה של עסקים קיימים. לכל סיוע והדרכה בענייני הלוואות, צרו עימנו קשר, או השאירו את הודעתכם, ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

כתיבת תגובה