מתנות לחגים – מתנות פשוטות עם תגובות נלהבות

מתנות לחגים הן דבר נפוץ בקרב בני משפחה, ובכל חג יש החלפה של מתנות בין כל בני המשפחה שנפגשים לארוחה המיוחדת לכבוד החג. חלק מהמתנות יותר יקרות וחלק פחות, אבל מה שהכי חשוב, זה התגובות שמקבלים עבור המתנות שקונים, ואלו לא בהכרח מושפעות מהמחיר של המתנות.

מתנות לפסח וחגים אחרים, שבהם המשפחה נוהגת להתאחד ולסעוד, הן רוב הזמן לא יקרות, בעיקר משום שרוב הישראלים לא יכולים להרשות לעצמם לקנות הרבה מתנות שכולן יקרות. הרבה פעמים תראו מתנות שקשורות לטיפוח, כמו קרמים ובשמים, גם לגברים וגם לנשים.

התגובות החיוביות והנלהבות שמקבלי המתנות חושפים כשהם מקבלים מתנות לראש השנה שהן יקרות נגרמות אך ורק בגלל סיבה אחת: לא המחיר, אלא העובדה כשהם קיבלו משהו שהם רוצים. זה שהמתנה היא יקרה, זה כבר עניין אחר לגמרי. מה שחשוב, בסופו של דבר, זה שהם קיבלו מתנה שהם רצו.

יש אנשים שהדברים שהם היו רוצים לקבל לחג הם לא יקרים בכלל, וכל אחד מאתנו מסוגל לשנס רק קצת את המותניים ולקנות אותם, ולמרות המחיר המצחיק, עדיין נקבל תגובות נלהבות, פשוט מאוד כי קנינו להם את המתנה שהם רצו.

באופן כללי, כשנפגשים לארוחת חג עם המשפחה, איש לא אומר או מצהיר שהוא רוצה מתנה כזו או אחרת. גם אם שואלים אותם מה הם היו רוצים לחג, הם נותנים תשובות כלליות ומאוד פוליטיות, כמו "אני לא צריך כלום", "אין צורך, באמת" או "מה שתביא יהיה טוב". אבל לכל אחד יש את החולשה שלו ואת המתנה שעושה לו את זה. אתם רק צריכים לנסות להבין מה הדבר שהם היו שמחים לקבל בתור מתנות לשבועות ולקנות להם את זה. אם זה יקר, נסו לשתף עוד כמה אנשים במתנה, שגם הם לא יודעים מה לקנות או אין להם מספיק כסף לקנות את אחד הפריטים ברשימת המתנות שנתנו להם.

לסיכום, מתנות לחגים לא צריכות להיות יקרות; הן צריכות להיות משהו שהאנשים שקונים אותן עבורם באמת ישמחו לקבל אותם, אם הם צריכים את זה או אם הם רוצים את זה. גם אם המתנה יקרה, זה לא המחיר שישמח אותם, אלא המתנה עצמה.