סיפורי עבודה בגרמניה

1 הפחדים שסחבתי עמי לקראת השחרור משירות צבאי התפתח מהעובדה שעדיין לא הצלחתי להבין מה עלי לעשות?! הרי שכשאנו מסיימים עם הבגרויות והשירות אנו כביכול הופכים לבוגרים רציניים, שצריכים לשאת באחריות בכול הנוגע להמשך דרכם ואף להחליט במה לעבוד מעתה והלאה…

אכן, הסביבה דורשת שנגבש החלטה זריזה מי ומה אנחנו. אך בפועל, אין זה קל לגבש מסקנה כל כך מהותית וממשית. בדיוק בגלל זה, הבנתי שצריך לקחת צעד אחורה ולבדוק כראוי הכל על האופציות שפרושות למולי, כמו משרה בקנדה ולימודים גבוהים.

עבודה באירופה

אפוא, אחרי התחבטויות קשות הבנתי שמומלץ לי לפני הכול לפרוש לבטיי אל מול יועצים מקצועיים היודעים איך לתרום למשוחררים טריים. בסופו של יום, מדובר במומחים מקצועיים שנפגשים עם אנשים כמוני לאורך כל היום. לכן, הם מסוגלים להגיש לי נקודת מבט מתאימה ולסייע להבין לאן נושבת הרוח.

שריר וקיים, הסיוע המקצועי אפשר בעבורי להחליט כמה דברים: ראשית החלטתי שבשביל להתקדם בחיי ברצינות צריך ראשית להרוויח ממון שביחד עם הפיקדון הצבאי יעניק לי אפשרות למצוא דרכי שלי. בנוסף, הבנתי שבתקופה הזו ראוי גם ליהנות. ועל כן, התחלתי לתור אחר כיוון שיעניק לי אפשרות לשלב את השניים.

משרה לאחר סיום השירות

בשנים האחרונות, יש המון משרות שונות למשוחררים. לדוג' – משרת צעירים בענפים רבים כגון חקלאות. כמו כן, אין זו בעיה למצוא משרות בחו"ל בענפים רבים כמו עבודה בעגלות, שמרטפות ועוד. לכן, התחלתי לבדוק מספר יעדים בהם קיימת פרנסה. להפתעתי מצאתי הרבה מודעות דרושים כגון בהונגריה ובצפון אמריקה. גיבשתי מסקנה להיכן להגיע ובאיזו משרה לבחור בסיוע יועצים ויצאתי אל הדרך.

הכיף הגדול שמתלווה לעבודות האלה הוא היכולת לשלב בין עבודה לבילוי, לחיות באזורים יפים וגם להרוויח את לחמי. לאחר מכן, חגגתי העבודה באנגליה בטיול משגע.

הרשמה ללימודים לאחר העבודה בחו"ל

עם סיום שהותי בחול הבנתי שזהו הזמן לעשות צעד ראשון בעולם הגדולים. אבל בכדי להתברג יש תחילה להסיק לאיזה ענף בכלל רוצים להתברג. לאחר ההבנה הזו, ניתן להבין לאילו מכללות לגשת. כמובן שבכדי להירשם אל הקורס המבוקש חייבים לעמוד בתנאי המכללה, לשפר כראוי בגרויות בספרות וכדומה ולעבור את הפסיכומטרי עם תוצאה טובה.

אבל באופן צפוי ההבנה במה להשתלב לאורך כל החיים הינה סבוכה ובהחלט עשויה לטעטע. ולכן, חשוב מאוד להיפגש עם יועץ מקצועי, שבאמת יודע להגיש סיוע מציאותי ואמין. במקרה שלי, הפגישה המשכילה הזאת גם סייעה להבין דברים חשובים והן הכירה לי אפשרויות חדשות, מסעירות ומלהיבות שעוד לא הכרתי.

מעוניינים גם לדעת יותר על מיני האפשרויות שממתינות לכם? חשים שברצונכם לקבל הכוונה ויעוץ מקצועי? אינפורמציה נוספת ב-עבודה בגרמניה וזכו במבוקשכם.

כתיבת תגובה