עבודה בגובה , בטיחות בעבודה

בתור מתדלק בתחנת דלק, כל עובד חייב לעבור הדרכת בטיחות בגובה. יום ראשון אחרון אני ועוד שנים מחבריי לעבודה נסענו להדרכה בנתניה, מטעם תחנת הדלק בה שלושתנו עובדים. ההדרכה נערכה בחדר לימוד של בטיחות בגובה, נוכחו בה כ30 אנשים מכל הגילאים ומכל העדות. לא רק מתדלקים היו שם, אלה גם כבאים, חשמלאים, ואנשים נוספים אשר בעבודתם נעזרים בסולמות ומתקני העלאה. המרצה שלנו להדרכת בטיחות בגובה, שמו הרצל, יועץ בטיחות , היה פשוט מרצה איום ונורא, הוא לא הפסיק לצעוק, הבס של הקול שלו צרם לכל האנשים שנכחו בחדר.

האגרסיביות שלו הייתה פשוט בלתי נשלטת. בכול מקרה ישבתי בהדרכה הזו ארבע שעות והקשבתי בסבלנות ובסקרנות לדברים שהמרצה אמר. בטיחות בגובה עבור עבודה בגובה מה שלא תגידו הוא דבר חשוב ורלוונטי לעבודה שלי. כל יום אני מטפס על משאיות כדי לטעון אותן בדלקים, הפתחים גבוהים ואנו נאלצים לעלות על סולמות ואחר כך על המשאית עצמה. אחד הפרטים החשובים בבטיחות בגובה הוא הנעליים אותן אנו נועלים. אסור שהנעליים יהיו חלילה מחליקות או יותר מזה לעלות על סולמות או כל אמצי עזר אחר יחפים. בהדרכת בטיחות בגובה, קיבלנו הדרכה לא רק על הבטיחות בגובה אלה גם על התמודדות עם מצב של שריפה.

המרצה לבטיחות בגובה סיפר שלנו סיפור נורא מסקרן, לפני כחודש וקצת הוא הרצה את אותה ההרצאה ממש באותה הכיתה מול קהל צעירים, שנורא רצו להראות למרצה שהם לא צריכים את ההרצאה על בטיחות בעבודה ושהם יודעים כל דבר בקשר לבטיחות בגובה. כאשר המרצה רצה להדגים איך עולים על סולם בצורה נכונה ויציבה, קם נער אחד וביקש להראות למרצה איך באמת עושים את זה בצורה הבטיחותית ביותר. לאחל שהנער עלה שלושה שלבים של הסולם הוא החליק עם רגלו השמאלית ונפל על ידו ונפגע בראשו.

המרצה לבטיחות בגובה סיפר גם שכעט הנער מאושפז בבית החולים עם פציעת ראש קשה. וכל זה סך הכל משלושה שלבים של סולם בינוני. נשמע מופרך? אך זהו סיפור אמתי לחלוטין. מה שמראה שלפעמים אפילו הדרכה של בטיחות בגובה יכולה להיות לא כל כך בטיחותית. הוצגה בפנינו מצגת מעניינת של בטיחות בגובה וכל השלבים הראשוניים של ההכנה לטיפוס ולעלייה לגובה. בסוף המצגת הוגש לנו מבחן מפתיעה, בעל שלושה עמודים על בטיחות בגובה.לאחר ארבע שעות של הרצאה ממשוכת ומבחן מפרך לא פחות , הייתי מוכנה ונכונה לטפס לגבהים, על סולמות, על מנופים, אפילו הייתי מוכנה ללכת לעשות טיפוס הרים. אין מה להגיד 8.11 מעכשיו יהפוך ליום בטיחות בגובה אצלי ביומן.

כתיבת תגובה