שרתים וירטואלים גודלים ביחד איתך

מי לא חושב על אפליקציה שתכבוש את העולם ותהפוך לשימושית עבור מאות מיליוני גולשים בעולם או לפחות כמה מיליונים ברחבי המדינה?

הבעיה בפיתוח אפליקציה שכזאת היא ראשית כל בלהמציא אחת שכזאת אך גם אם עלה לכם רעיון של מיליארד דולר, יש בעיות רבות בדרך להגשמת החלום ואחת הבעיות היא פיתוח ואחסון של האפליקציה על גבי שרת שמתאים להצלחה המטאורית שאתם מדמיינים עליו.

מה הבעיה עם חבילות האחסון שכולנו מכירים?

חבילות האחסון הנפוצות מאז ומעולם וגם כיום (אם כי ערכן יורד משנה לשנה וכבר נסביר מדוע…) הוא שהן מבוססות על אחסון בשרת אחסון אתרים שיתופי. שרת שכזה עושה שימוש משותף במשאבים שלו (זיכרון, מעבד, שטח אחסון, נפח תעבורה) עבור כל האתרים והאפליקציות המאוחסנים עליו ולעתים מדובר באלפים!

פירוש הדבר הוא שלעתים יש עומסים באתר ספציפי וכל השאר סובלים מאיטיות בפעולה שלהם ואתם לא מעוניינים שזו תהיה החוויה של הגולשים שלכם. בעיה אחרת היא בעיית אבטחה. פגיעה באחד האתרים המאוחסנים יכולה להוביל בקלות יחסית לפגיעה גם באתרים אחרים באותו השרת וכך גם האפליקציה שלכם עלולה לסבול מפגיעה או אפילו מגניבה של הקוד שלכם, ואז הלך כל היתרון שלכם.

מה הפתרון למפתחי אפליקציות?

הפתרון הוא אחסון של האפליקציה שלכם על גבי שרת וירטואלי (VPS). שרת וירטואלי הוא שרת העובד בצורה שונה משרת שיתופי והעלויות קרובות ואינן משמעותיות כפי שהיה בעבר.

שיטת העבודה של שרתים וירטואלים היא שימוש משותף במשאבים של שרת אחסון ראשי אחד המחלק את עצמו באמצעות תוכנה מתקדמת (וירטואליזציה) לכמה שרתים קטנים שלכל אחד מוקצים המשאבים הדרושים להם בדיוק לפי הצרכים שלהם. בדרך זו לכל אפליקציה יהיו משאבי זיכרון, שטח אחסון, כוח עיבוד ורוחב פס לתעבורה המתאימים עבורה.

זקוקים ליותר משאבים? מבקשים און ליין יותר ומקבלים מיד יותר משאבים בהתאם לקצב הגידול בשימוש באפליקציה שלכם או בכמות התעבורה של גולשים המבקרים בה.

סיכום דבר…

אז בהחלט כדאי לחלום ובגדול אך אם אתם באמת בדרך להגשמת החלום – אל תתנו לסיבות טיפשיות והעדר מחשבה מראש לעצור אתכם. שרת וירטואלי הוא הבחירה הראשונה בפרויקט שלכם ומשם הדרך להצלחה קצרה יותר.

signup

מחפש חברת קידום אתרים מקצועית ? http://www.signup.co.il/ - פתרונות מקצועיים לעסק שלך !

כתיבת תגובה