המלצות וטיפים – דרכים להפסקת עישון

הפסקת עישון – זה לא חלום!. מה הוא פרק הזמן שתצטרכו כדי להפסיק לעשן? יום אולי יומיים, שבוע וקצת, חודשיים, ארבע שנים? בינינו, ממש לא פשוט להעריך ולקבוע. לחלק גדול מהאנשים העישון הוא משמעותי יותר מעוד סתם תחביב, הוא צורך קיומי, ולצערנו, ככל שמתנסים ב"הובי" הסוחף הזה בגיל מוקדם יותר כך מסובך יותר להיגמל.

הסיגריה הראשונה שלי הייתה במהלך כיתה י', ומה שפשוט החל כניסיון חד פעמי, לצערי המשיך כהתמכרות קשה מאוד, עד ללפני שלושה חודשיים.

אם גם אתם מקורבנות הניקוטין, או מכר שיקר לכם, ואתם מחפשים נואשות חומר על דרכים להפסקת עישון הגעתם למקום הנכון.

אילו דרכים ישנן בשביל להפסיק עם הסיגריות?

בשנים האחרונות, יש דיי הרבה אופציות להפסיק לעשן, אולם איך באמת יודעים שזה הפתרון? לפי דעתי זה משתנה מאדם לאדם, ועל כן רצוי לשאול ולדבר עם מכרים וחברים בעלי מאפייני אישיות דומים לשלכם, על מנת להבין מה עזר להם בתהליך הגמילה.

גמילה מעישון תופעות לוואי הוא הפתרון?

יש את אלו שפשוט אומרים לעצמם: דיי זהו וזה מצליח להם, ולאלו שזה לא עובד, יש את האופציות שנהוגות היום:

מטפלים וטיפולים – כגון לקיחת תרופות, או טיפול בעזרת היפנוזה. (חשוב ומהותי לשים לב שחלק מהשיטות והטיפולים מצריכים אישור רפואי ויכולים לגורם לתופעות לוואי חמורות, ולכן רצוי לבדוק לעומק מה אתם קונים).

ספרים – יש מספר מאמרים וספרים שנתנו השראה לאנשים להפסיק לעשן, לדוגמא הספר של הסופר אלן קאר, ספרים כמו הספר של קאר אף עזרו למספר מפורסמים להפסיק לעשן – כמו לדוגמא בריטני ספירס ובעלי אמפרית ורג'ין .

סדנאות שונות – יש הרבה סוגי סדנאות, שאת רובם המכריע ניתן למצוא במרשתת. הן לרוב מבוססות על תמיכה של קבוצה בפרט, כמו שקורה בקבוצות עזרה למכורים לגלוקוז.

כפי שהסברתי בתחלה, יש לא מעט שיטות ודרכים להיגמל מעישון, אולם לרוב האנשים הדבר החשוב שחסר הוא כוח הרצון, הרצון להגיד "נמאס לי מעישון" "השבוע אני מפסיק". כאשר סוף סוף תחליטו שזהו עושים את הצעד הנבון הזה, ההמשך הרבה יותר נעים, במיוחד אם יש לכם תמיכה ואהבה מהסביבה, כך אני ניצחתי.

על כל פנים, לטובת סביבתכם תזכרו שהעשן פוגע בכולם – בבני משפחתכם, בשכנים ואפילו בחתול שלכם.

אם הינכם משתוקקים להפסיק לעשן ומעוניינים מאוד לקבל אינפורמציה נוספת אתם יכולים לבקר בקישור המצורף.

כתיבת תגובה