הערכת נזקים בידי משרדי שמאים

כולנו הזדקקנו או נזדקק בשלב זה או אחר לעזרה של שמאי מוסמך. זה עשוי לקרות לאחר תאונה, נזק מסוים לבית או נזק לעסק שאנחנו מבקשים לקבל עליו פיצוי מחברת הביטוח וזה יכול לבוא לידי ביטוי כאשר אנחנו רוצים למכור את הבית, לשנות משהו במבנה הבית החיצוני או לוודא שאנחנו משלמים את הסכום המתאים על בית המגורים החדש שאנו רוצים לרכוש. בעוד שלא קשה כלל לאתר שמאים בארץ, אנחנו צריכים למצוא את השמאי הכי מקצועי בכדי להבטיח שנקבל את התמורה הנכונה והמלאה.

דבר ראשון חשוב לדעת מיהו שמאי מקצועי? כל שמאי שעובר את ההסמכה המתאימה ומקבל את התעודה להתחיל לעסוק בתחום מבסס את עצמו לפי כמה קריטריונים. הקריטריון הראשוני הוא התמחות כלשהי. אפשר לאתר משרדי שמאים שמתמחים דווקא בשמאות של רכוש, אחרים בשמאות של חקלאות ונזקי טבע ואחרים בשמאות ציבורית. בשביל לוודא שאנו מקבלים את השירות המקצועי ביותר לא מספיק לבדוק את הרזומה של השמאי אלא גם לוודא שיש לו ניסיון מקצועי בשמאות מהסוג שדרוש עבורנו.

לפני כל בחירת שמאי רכוש או כל שמאי אחר חשוב מאד לבדוק שהמשרד שהוא עובד בו בעל כל רישיונות העסק שמתאימים. הסיבה לכך היא שאם מדובר בשמאי שיש לו עסק קיקיוני או שאין לו את כל הרישיונות הנכונים, הדוחות והעבודה אשר הוא יעשה עבורנו, גם אם נשלם על כך תמורה מלאה, לא תהיה מקובלת בצינורות הבירוקרטיים השונים. לא כדאי להסתבך עם שמאי לא מקצועי ולכן אין שום בושה שנבקש מהשמאי לראות את האישורים של העסק.

הצורה הכדאית לאתר בעלי מקצוע שמתעסקים בתחום של שמאות רכוש והערכת נזקים או כל סוג שמאות אחר הינה לפנות לאנשים שאנו מכירים וסומכים על חוות הדעת שיש להם ולבקש הנחיות נקודתיות על שמאים שהם מכירים. אם אנחנו מתקשים לקבל המלצות מפה לאוזן, ניתן היום למצוא באינטרנט משרדי שמאות שמפרסמים את עצמם באתרים רשמיים משלהם או באמצעות אתרים לאיתור אנשי מקצועות שונים. אפשר לקבל הרבה מאד אינפורמציה בעזרת האתרים ואף לקרוא פעמים רבות חוות דעת של קליינטים קודמים.