חניכיים בריאות-שיניים בריאות!

בס"ד

כיצד נגרמת מחלת החניכיים ?

בחלל הפה יש  300 – 600 סוגי חיידקים, רובם אנארוביים (מתקיימים באזור נטול חמצן). כאשר מופר האיזון בין קבוצות החיידקים במערכת זו משגשגת קבוצה מסוימת האחראית למחלת החניכיים. חוסר האיזון גורם להפרשת רעלנים ברקמות הפה. הרקמות מגיבות בתהליך דלקתי המביא הגורמים להרס של הרקמות הרכות עצמן, הרס החניכיים והעצם.

מחלת חניכיים היא מחלה זיהומית, כרונית, הנובעת מפעילות חיידקים המפרישים רעלנים הגורמים להרס הרקמות סביב השן –ובעיקר ספיגה של העצם התומכת. השיניים מעוגנות בתוך מכתשיות עצמות הלסת, ואמצעי החיבור הם סיבים המכוסים על ידי רקמה רכה – החניכיים.

בשלב שבו קיימת נסיגה משמעותית של העצם התומכת, השן תסבול מרמת ניידות מתגברת, וללא טיפול מתאים אנו עלולים אף לאבד את השן. מחלת החניכיים נחשבת למחלה נפוצה ושכיחותה עולה עם השנים. כ- 10% מחלת חניכיים בינונית-מתקדמת אצל אנשים מעל גיל 50. מחלת החניכיים היא האחראית העיקרית לאובדן שיניים אצל מבוגרים. בגיל צעיר שכיחות המחלה נמוך יותר.

איך מזהים את מחלת החניכיים ?

חניכיים בריאים בד"כ נראים ורודים, ובתקריב ניתן לראות כי פני השטח מאופיינים במראה מגורגר כקליפת התפוז.חניכיים בריאים הינם בעלי גוון ורוד מט נטול ברק, לעומת חניכיים מודלקים ותפוחים אשר מראם מאופיין במראה בוהק והם נוטים לדימום אפילו במגע קל של מברשת. בשלב הראשוני של מחלת החניכיים, נראים החניכיים אדומים ומודלקים אולם הדלקת מוגבלת לרקמה הרכה בלבד, ללא מעורבות או הרס של עצם. אם תתפוס את המחלה בשלב ראשוני תוכל לטפל מבלי שיגרם הרס, הטיפול בדר"כ פשוט הסרת אבנית ותחזוקה נכונה לאחר מכן.

ריח רע, נפיחות, דימום …. אל תמתינו להם, אל תאבדו את השיניים בגלל מחלת חניכיים. הידעתם כי מחלות חניכיים הן הסיבה העיקרית לאובדן שיניים. טיפולי חניכיים כוללים טיפולים בעצם האוחזת את השן וברקמות הסמוכות. טיפול החניכיים כולל ניקוי אבנית, החלקת שורשי השן (גרידה) ובמקרים קיצוניים יותר ניתוחי חניכיים. ביקור תקופתי במרפאת השיניים, תאפשר לכם לעקוב בהתמדה על בריאות החניכיים והשיניים שלכם. בהצלחה

yosef

בס"ד ד"ר יוסף אברהמי סיים לימודי קדם רפואה בקליפורניה, השלים למודי רפואת שיניים באונברסיטה , המצויינת הלטינו אמריקאית במקסיקו . השתלם בבית החולים ברזילי באשקלון ועבד בבית החולים איכילוב בתל אביב. השתלם בכירורגית פה ולסת, בטיפול בחולה המורכב, בהשתלות שיניים ועוד. מזה עשרים שנים ויותר, הוא מנהל בהצלחה את מרפאתו ברחוב יהושע בן נון בצפון הישן של תל אביב ומעניק שירות אישי, מקצועי ונאמן למאות לקוחותיו המרוצים. לקביעת פגישת אבחון אישית עם ד"ר אברהמי, התקשרו עכשיו 03-6040733 .... כי, להקשיב לא עולה כסף !

כתיבת תגובה