כיצד פועל קמין גז

כיצד פועל קמין גז
מבין כלל סוגי הקמינים השונים לחימום בית המגורים, קמין גז הינו ללא כל ספק מבין מהיעילים והמבוקשים ביותר. קמין הגז עושה שימוש בגז טבעי בתור חומר בערה והאפקט הסופי שלו הוא למעשה חימום בית המגורים באופן טבעי (בשונה מהמזגן ותנורי הספירלות למיניהם), אפשרות וויסות טמפרטורה מרשימות והקניית פן עיצובי מיוחד כמו שרק קמין יכול להקנות. קמין הגז ידידותי למשתמש, הוא אינו דורש התעסקות מיותרת בהדלקתו והוא כלל לא טומן בחובו לכלוך ואבק. באיזה אופן הוא למעשה עובד? כבר לפניכם.

כאמור לעיל, קמין גז משתמש בגז טבעי (גז בישול) כחומר גלם לתהליך הבערה. הקמין בעצמו במרבית המקרים נעשה מפלדה מסיבית, ארובה, חלון, חיישנים ולחיצי בקרה. קמין הגז מחובר לתשתית הגז בדירה ככה שהשימוש בו בטוח לגמרי. מהלך ההדלקה מסוג כמעט כל קמין גז קל למדי – לא נדרש בהבערת אש, אין צורך בשימוש במאיצי בערה אלא אך ורק בלחיצה על כפתור ש מפיק ניצוץ ומזרים את הגז לעומק מרחב הבערה. הגז הנשרף נעזר בחמצן אשר מוזרם כל העת אל תוך חלל הבערה מתחתית הקמין ומפתח החלון. גזי השריפה מאתרים את דרכם במעלה הארובה באורח פיזיקאלי לחלוטין מפאת הפרשי טמפרטורות וההפרשים בריכוז החמצן.

קמין גז איכותי מעניק שליטה מוחלטת על גבי עוצמת החום (וקצב שריפת הגז) וזאת באמצעות ווסת הזרמת החמצן הקיים בו. הווסת עצמו מפחית או לחילופין מגביר את קצב כניסת החמצן מחלקו התחתון של הקמין אבל אין זה קשור לפתח הצר בחלון הבערה היות ו כניסת אוויר קבועה בחלק זה שומרת אודות נקיונה של הזכוכית ושקיפותה. מומלץ להגיד כי הגז הנכנס לקמין הוא לא נשרף בשאר אזורי אתר הבערה כי אם נשרף כבר עם כניסתו לתוך הקמין ע"י מבער קרמי אשר מתאים לחום בטמפרטורות גבוהות במיוחד.

אופן השימוש בקמין גז הוא בטוח לחלוטין וזה רק אם הוא הותקן בידיים מקצועיות ואכן עומד בכלל הדרישות של מכון התקנים. כדאי לקנות קמין גז עם ארובה מכופלת, ש דואגת ש ביתנו לא ירוקן ממאגרי החמצן שלו או לחלופין, להזמין קמין שיש לו ארובה יחידה אבל לתכנן שתמיד יוותר פתח אוורור מרכזי בביתכם לכניסת אוויר צח.

באמצעות קמין גז אף פעם לא תחושו קור בדירתכם וכערך נלווה תרוויחו חדר מגורים מרשים וחוויה משפחתית חמימה לנוכח הלהבות המרצדות.

כתיבת תגובה