להיות מאמן אישי: 4 תפקידים הנדרשים להצלחת תהליך האימון

ככל שהתחום הפך ליותר ויותר פופולארי, צצו יותר ויותר בתי ספר לאימון כמו פטריות לאחר הגשם. מצב זה הינו עליה וקוץ בה. פתיחת בתי הספר המואצת וחוסר בסטנדרט אחיד להכשרת האימון, יצרו דור שלם של מאמנים אשר מאמנים בצורות שונות ומשונות. כדי ליצור סטנדרט אחיד ואיכותי, הנדרש למילוי התפקיד, כל מאמן אישי חייב למלא את ארבעת התפקידים הבאים במהלך העבודה:

מאמן אישי כמראה

תפקידו הראשי של כל מאמן אישי הוא לשמש כמראה, המשקפת עבור המתאמנים את חזקותיהם וחולשותיהם. על מנת להוות כמראה יעילה, עלינו לאמן את עצמנו להשאיר את הידע הקודם והאגו מחוץ לתהליך. רק על ידי כך, אנו יכולים למקד את המתאמנים ולכוון אותם אל התוצאות הטובות ביותר עבורם.

כדי להוות כמראה בצורה יעילה, עלינו להפסיק להניח את הנחת היסוד שאנחנו מבינים את המתאמנים ולכן יכולים להחליט מה טוב עבורו ומה לא. אחרי הכל, אנחנו נמצאים שם כדי לעזור להם לשפוך אור על המצב הקיים, על האפשרויות העומדות בפניהם ולהציב את המטרות שהם רוצים להשיג.

מאמן אישי כאסטרטג

לאחר שעזר למתאמן להגיע לבהירות בנוגע למציאות, למטרה ולמכשולים העומדים בפניו, כל מאמן אישי חייב לחשוב כאסטרטג ולבנות ביחד עם המתאמן תוכנית עבודה שתעזור לו להתגבר על המכשולים הקיימים ולצאת לדרך אל עבר המטרות הרצויות.

על אף שתכנון כזה יכול להיראות קל ופשוט על הדף, לעתים מדובר במשימה מורכבת. עם זאת, זוהי בדיוק הנקודה שבה אימון אישי הופך לתחום מקצועי מהמדרגה הראשונה. אחרי הכל, רק תכנון נכון של מטרות קרובות, בינוניות ורחוקות טווח, נצליח להגיע אל התוצאה הסופית הרצויה.

מאמן אישי כסוכן שינוי

בעבר, מאמן שנתקל במהלך תהליך האימון בבעיה כמו אמונה מגבילה, פוביה או חוסר ביטחון עצמי, יכול היה רק להציף אותה מול המתאמן. לכן, אין זה מפתיע כי אחת הסיבות שמאמנים רבים עוברים קורס NLP כהכשרה משלימה לקורס האימון היא הגדלת כמות הכלים המיועדים ליצירת שינוי.

אם נרצה להסביר מה זה NLP נוכל להגיד כי מדובר בתחום המכיל כלים המיועדים לשכנוע, קריאת שפת גוף ויצירת שינוי עמוק, מהיר ויציב בתת המודע. על ידי שימוש נכון בשפה המילולית והבלתי מילולית, ניתן להשתמש בכלי ה-NLP לפירוק המכשולים הפסיכולוגים ולהעצמת היכולות האישיות הנדרשות לתהליך.

מאמן אישי ככוח מניע

התפקיד הרביעי והאחרון אותו צריך למלא כל מאמן אישי הוא כוח מניע. בשלבי האימון הראשונים, כל מאמן אישי מתפקד ככוח מניע המחליף את כוח הרצון ויכולת ההעצמה האישית של מתאמניו. עם הזמן, תפקידנו הוא לגמול את המתאמן מתלות בנו ולפתח איתו ביחד את היכולות שיצטרך כדי להצליח לאחר סיום התהליך בלעדינו. בדיוק כמו במשפט המפורסם – רק כשנלמד אותו לדוג, ישבע כל החיים.

כתיבת תגובה