מיוחד לחורף: 4 טיפים שיעזרו לך למצוא מוטיבציה לצאת מהמיטה בקלות

לכן, עלינו להתגבר על כל ההתנגדויות הפנימיות ולצאת, במיוחד כשמדובר על יציאה לעבודה. עם זאת, יציאה מהפוך החם בחורף אינו עניין פשוט כלל, בעיקר כשהפיתוי להתקשר ולבקש להיעדר ליום מחלה זמין כל כך. לכן, עלינו להכיר את ארבעת הטיפים הבאים שיעזרו לך לרתום את יכולת המוטיבציה שלך למאבק:

טיפ מוטיבציה 1: להניע את עצמנו נכון

אחד הדברים שלומדים בקורס NLP (NLP הוא תחום העוסק ביצירת שינוי עמוק בתת המודע) הוא להשתמש נכון בדרך שבה אנחנו כבר עושים משהו בצורה יעילה. ישנן 2 דרכים בהם אנשים נותנים לעצמם מוטיבציה: מתמקדים בתוצאה אותה הם רוצים להשיג או בזו שממנה הם מעוניינים להתרחק.

אם נגלה באיזו מהדרכים אנחנו משתמשים כבר כדי להניע את עצמנו לעשות דברים, נוכל לדמיין עוד כשאנו מכורבלים בפוך את הגעתנו לתוצאה הרצויה או את התוצאה שממנה אנחנו מעוניינים להתרחק ובכך נניע את עצמנו לצאת מהמיטה יותר בקלות. טריק זה שמקורו בלימודי NLP, יכול לשמש אותנו גם בתחומי חיים אחרים.

טיפ מוטיבציה 2: להניע דרך תנועה

אחד מהטריקים המהנים יותר ליצירת מוטיבציה לצאת מהמיטה בבוקר הוא להשתמש במשהו שגם כך מעורר אותנו וגורם לנו לרצות לזוז – המוזיקה שאנחנו אוהבים. לכן, עלינו למצוא שיר שאנחנו ממש אוהבים ובכל פעם שאנחנו שומעים אותו מתחילים לרקוד בצורה שהיא כמעט בלתי נמנעת.

השלב הבא הוא לשים את השיר הזה בתור שעון מעורר (בסלולארי למשל) ולהשתמש בו כדי להתעורר יותר בקלות בבוקר. ההיגיון בכך הוא ברור. אנחנו אוהבים את השיר ולכן לא נלחץ ישר על כפתור ה"נודניק" המאפשר לנו לישון עוד קצת. כמו כן, השיר יגרום לנו לרצות לרקוד ויטען אותנו באנרגיה על הבוקר.

טיפ מוטיבציה 3: לקחת אחריות

הרבה מאוד אנשים מנסים להניע את עצמם על ידי כך שהם מסבירים לעצמם בהיגיון למה הם חייבים לקום או למה הם צריכים לקום בבוקר. הביטויים שמנסים לחייב אותנו לעשות, עובדים עלינו לעתים רחוקות בלבד ויש לכך הסבר הגיוני ביותר הקשור לאחריות העצמית שלנו.

אחד המרכיבים העיקריים במנגנון העצמה אישית, המאפשר לנו להניע את עצמנו, הוא המידה שבה אנחנו לוקחים אחריות אישית על החיים שלנו. ביטויים כמו "אמור", "צריך" או "חייב" מצביעים על כך שעלינו לעשות זאת בגלל סיבה חיצונית. לכן, עלינו להחליט שאנחנו עושים זאת מתוך בחירה מלאה שלנו.

טיפ מוטיבציה 4: לשתות כוס מים לפני השינה

רבים אינם יודעים זאת אבל בזמן שאנחנו ישנים אנחנו מאבדים נוזלים וזו אחת הסיבות שבגללן אנו עייפים בבוקר. שתיית מים בלילה לפני השינה עוזרת למוטיבציה שלנו לקום ב-2 דרכים: מצד אחד אנחנו קמים רעננים יותר, וזה מקל עלינו למצוא מוטיבציה לקום. מצד שני, הדחף ללכת לשירותים מהווה סיבה מחזקת נוספת.

כתיבת תגובה