נדל"ן בארה"ב – מושגים שחשוב להכיר

ישראלים רבים שחיפשו השקעה בתחום הנדל"ן מצאו את מבוקשם בארצות הברית לאחר המשבר הכלכלי שפקד אותה לפני מספר שנים. השקעות נדל"ן בארה"ב הפכו להיות כדאיות במיוחד לאור ירידת המחירים והזמינות של נכסים רבים לקנייה. דירות למכירה בארה"ב עדיין נחשבות להשקעה כדאית ביותר. אם אתם בוחנים את האופציה להשקיע בנדל"ן בארצות הברית כדאי ללמוד את המושגים הבסיסיים בתחום.

סוגי נכסי נדל"ן למכירה בארצות הברית

Foreclosure – כינוס נכסים, נכס אשר עוקל על ידי הבנק בשל חוסר יכולתו של בעל הנכס לעמוד בהתחייבויותיו. נכסים אלו מוצעים למכירה במחירים נמוכים יחסית בשל הצורך של הבנק לכסות את השקעתו כמה שיותר מהר. ישנו יתרון ברור לרכישת נדל"ן בארה"ב בסטטוס זה – המחיר הנמוך. החיסרון הוא העובדה שנכסים אלו ריקים ולא מתוחזקים בתקופה שלפני המכירה.

Short-Sale – בעל נכס יכול באישור הבנק למכור את הנכס במחיר הנמוך משווי חובו לבנק על מנת להימנע מתהליכי עיקול הנכס. נכסים אלו לרוב מתוחזקים ברמה טובה כך שהם מהווים השקעה כדאית מבחינה זו. עם זאת, תהליכי רכישה ב- Short-Sale מהירים כך שבמקרים רבים חייבים להיות מהירי החלטה עובדה שלא תמיד עובדת לטובת הרוכש.

דירות למכירה בארה"ב – מושגים נוספים

Rent Control – בקרת שכירות על ידי הרשות המקומית, המדינה וכדומה. ישנם אזורים מסוימים, בנייני מגורים, שכונות ודיירים בודדים להם לא ניתן להעלות את גובה השכירות ללא בקרה. השכירות עולה בשיעור קבוע מידי שנה.

K1 – טופס אישור ניכוי מס במקור, את הטופס יש להגיש לרשויות המס בישראל כהוכחה לתשלום מס בארצות הברית. יש לזכור כי על כל תושב ישראל לדווח על הכנסותיו גם אם אלו מגיעים ממקורות שמחוץ למדינה.

Section 8 – מתייחס לדיירים המקבלים תמיכה לשכירת דירה מהמדינה, התמיכה ניתנת באופן חלקי או מלא. בעל הנכס מקבל שוברי תשלום. במקרים רבים השכירות המשולמת גבוהה מהמקובלת באזור.

Occupancy – אחוז תפוסה, מומלץ מאוד לבדוק את אחוז התפוסה באזור בו מתכננים השקעות נדל"ן בארה"ב טרם רכישת נכס. אחוז התפוסה יכול לעזור לאבחן אזורים בעלי ביקוש.

כתיבת תגובה