ניהול תיקי השקעות – מידע כללי ועוד מידע נחוץ למענך

ניהול תיקי השקעות הינו מיועד לאנשים שיש ברשותם חיסכון שניתן להופכו למזומנים במהירות של כמה מאות אלפי שקלים חדשים וברצונם להשיג רווחים גבוהים  יותר מאשר פיקדון בבנק.

ברוב המקרים, הקליינט יבחר באותו מנהל השקעות שינהל  למענו את החסכונות שלו מתוך מבחר גדול ביותר של בתי השקעות.

ההבדלים בין בית השקעות אחד למשנהו הינם גדולים ביותר והם מתבטאים בהכנסות שאותו בית השקעות משיג על פני שנים, לניסיון, לדמי הניהול שבית ההשקעות לוקח, למתן השירות וכדו'.

בלתי אפשרי להשוות את ניהול תיקי ההשקעות בבתי ההשקעות בשלמותו כי אם חייב לבחון מה ההרכב של התיק השקעות ואותו להשוות.

זאת אומרת, שקיים מגוון רחב ביותר של דרכים לפתיחת תיקי השקעות כאשר האופציות הידועות הינן תיק להשקעות אשר מורכב מאג"ח ללא ניירות ערך, תיק שמשלב בין אגרות חוב למניות בעוד שהחשיפה לניירות הערך נעה בין עשרה אחוזים עד  100%.

בודאי שכל אפשרות עשויה מפרטים רבים וגם משוני רב, ובדרך זו לדוגמא נתון שהוא מורכב כולו מאגרות חוב יכול להיות גם כן מורכב מאגרות חוב ממשלתיות בטווח קצר או גם מאג"ח קונצרטיות עם תשואות גדולות. רמות הסיכון והתנודתיות בתיקי ההשקעות הינן גבוהות ביותר בין אחת לשנייה. בית השקעות או לחילופין מנהל השקעות לא יכול להתחייב לתשואה כל שהיא שתיק ההשקעות ירכוש במהלך התקופה. יש נקודה חשובה בבחירת מנהל השקעות היא העמלה הנגבית מהקליינט.

דמי הניהול הם שכרו שגובה בית ההשקעות עבור השירותים של ניהול תיק ההשקעות והייעוץ שהוא מספק לקליינט. דמי הניהול נפרעים לרוב פעם אחת בחודש או לעיתים אחת לרבעון והם נחשבים כאחוז מסויים  משווי התיק הכללי של הקליינט, כך לדוגמא כאשר שווי תיק ההשקעות הינו בשיעור של מיליון שקלים ודמי הניהול השנתיים הם אחוז, הרווח של בית ההשקעות יהיה  עשר אלף ש"ח לשנה.

כמו כן, לדמי הניהול יש עוד עמלות  – אם תיק ההשקעות שלך מצוי בבנק שאתה משתייך אליו על שם חשבון ההשקעות הקיים אצליך, אזי תאלץ לשלם עבור דמי אחזקת חשבון אשר נגבים כאחוז כלשהו משווי התיק או אפילו דמי ניהול מינימאליים.

עמלה זו ניגבת ע"י הבנק בצורה ישירה ללא כל קשר מסוים לבית ההשקעות. לקוחות גדולים לא משלמים על עמלה זו אבל ברוב הפעמים אותה עמלה עומדת על  כמה עשיריות אחוזים לשנה. כאשר תיק ההשקעות קיים למשך הרבה שנים, אז לעמלה זו קיימת משמעות אדירה במיוחד לרווחים של התיק למשך שנים.

ככל שדמי ניהול תיק ההשקעת יהיו יותר נמוכים כך, התשואה הפוטנציאלית של תיק ההשקעות אמורה להיות גבוהה בהרבה. דוגמא מעולה היא תיק השקעות אשר מנוהל במסלול אג"ח כללי בלי ניירות ערך. כיום התשואה של אגרות חוב ממשלתיות נעה סביב אחוזים בודדים ולכן כאשר דמי הניהול לעתים גבוהות מהרגיל, מרבית התשואה בתיק הולכת לאיבוד.

טיפ – לחשיבות דמי הניהול ישנה בהחלט השפעה רצינית על התשואה, בפרט בתיקים סולידים – תיקים עם סיכון נמוך אולם ישנם פרמטרים אחרים חשובים לא פחות – המומחיות והנסיון של בית ההשקעות, התשואות והרווחים שהצליח להשיג ביחס למתחרים בתחום, טיב השירות איכות השירות, גודלו של בית ההשקעות וגם ההתרשמות כללית שלנו.

כמו כן, יש את האפשרות לעקוב אחרי הנתונים של ני"ע באתר של בורסה תל אביב בקלות ובאופן מידי. כדאי לקיים פגישה יחד עם כמה מנהלי השקעות בכדי שתהיו יכולים לעשות השוואה נכונה וכדאית. בכתבה זו אין אף המלצה מסויימת לרכישת מניות או גם ייעוץ השקעות מסויים.

כתבה זו נועדה למתן אינפורמציה כללית בלבד ושזה לא יתפרש כייעוץ בנושא השקעות.

iinternet1

http://www.i-pensya.co.il אתר השוואת מחירים, קופות גמל, קרנות השתלמות, יעוץ לפרישה ותוכניות חבכון.

כתיבת תגובה