ניקיון משרדים וחשיבותו

יעילות העבודה של צוותים כמו גם הנאה ממקום העבודה שלהם הגורם להם לפתח נאמנות למשרדים פעמים רבות גדל או מצטמצם בעקבות ניקיון משרדים בהם הם עובדים. היגיינת המשרד חשובה לבריאותם של העובדים אך ניקיון משרדים חשוב גם לתדמית המשרד בעיניהם וכמדד להשקעה של המעסיק בם. ניקיון משרדים תורם אף לתפיסה של הלקוחות את המשרד, כאשר משרד נקי מסמל משרד מאורגן גם במטרות שלו ובצורת החשיבה ומשרד שאינו נקי הוא משרד הנועד לכישלון.

גם תחום ניקיון משרדים עבר שינוי משמעותי ועבר למיקור חוץ, אאוטסורסינג. בעבר האחראים לניקיון משרדים היו העובדים עצמם שבסוף כל יום העבירו ניגוב עם סמרטוט רטוב על השולחן, ואספו את הניירות על השולחן  ואפילו החליפו את שקית הזבל בפח האשפה שלהם. משרדים רבים דאגו לניקיון משרדים באמצעות העסקה של עובדי ניקיון כחלק מצוות המשרד. עובד ניקיון משרדים של החברה היה עובד בשעות הפוכות לשעות העבודה הרגילות של המשרד ומגיע לנקות את המשרד, לשטוף את הכוסות בכיור, מרוקן מאפרות וכדומה. כיום המגמה התהפכה וקמו חברות ניקיון משרדים אשר העבירו את תחום ניקיון משרדים לידיים חיצוניות.

בזכות הכפר הגלובלי אשר אפשר לנו לייבא לישראל שיטות עבודה, ניקיון משרדים באמצעות חברת ניקיון חיצונית הפך לשירות פופולארי מאוד בקרב מנהלי משרדים. מנהלים גילו את הפוטנציאל הענק הגלום בחסכון בעובדים כך שבמקום לשלם בנוסף למשכורתו של העובד תנאים סוציאליים, מתנות בחגים וכדומה מתבצע תשלום חד פעמי אחד עבור חברת הניקיון. חברת הניקיון אחראית לספק עובד ניקיון משרדים באופן שוטף גם כאשר העובד הקבוע אינו חש בטוב או בוחר לצאת לימי חופש.

אנשי ניקיון משרדים המועסקים על ידי חברות ניקיון משרדים עוברים תהליכי קבלה וסינון כך שמדובר בצוותים שעוברים הכשרה ומבינים את החשיבות בניקיון משרדים. אותם צוותים גם כוללים עובדים שהוכיחו עבר פלילי נקי ושאין חשש שיבצעו פעילויות לא אתיות בעת שהם נחשפים למסמכים או לפעילויות שונות בחברה במהלך פעילותם בניקיון משרדים. חשוב לזכור כי ניקיון משרדים אינו דבר של מה בכך והפעילות כרוכה בעבודה סיזיפית וקשה שרק צוותי ניקיון משרדים וותיק ומנוסה מצליח להתמיד בו לאורך זמן ולשמור על רמת ניקיון גבוהה למרות השחיקה המקצועית.

 

כתיבת תגובה