רישום וחיפוש פטנטים

פעמים רבות אנחנו יושבים וחושבים על רעיון מיוחד ובטוחים שאפשר להרוויח ממנו כסף רב. מחשבה נוספת גורמת לנו לדמיין עולם שלם של בירוקרטיה של חיפוש פטנטים על מנת לוודא כי הפטנט לא תפוס ואז הליך רישום פטנטים ארוך ומייגע שייקח תקופת זמן ארוכה. בסוף המחשבה הזו אנו זונחים את הרעיון והוא הופך לזיכרון מתוק בלבד של מה היה לו. האמת שחיפוש פטנטים ורישום פטנטים אינם הליך מסובך כל כך וקצת מידע בנושא יכול לסייע לנו להפוך את הפטנט בחלום, למציאות.

מה זה פטנט

תחילה עלינו להבין את פירוש המילה פטנט ומה המשמעות החוקית שלה. פטנט הוא למעשה זכויות יוצרים של אדם מסוים על רעיון ספציפי שניתן על ידי המדינה. לאחר רישום פטנטים, הפטנטים נמצאים תחת הגנת זכויות יוצרים לתקופת זמן מוגבלת שבסיומה הפטנט נפתח לשימוש והגנה זו מוסרת. אורח חיי הגנה זו על רישום פטנטים עומד על 20 שנה באופן המירבי ועל כן חיפוש פטנטים כדאי גם במידע ובוצע רישום פטנטים, כך שייתכן שההגנה על הפטנט אותו אתם מחפשים פג או עומד לפוג. עם זאת חושב לזכור שרישום פטנטים בתחום התרופות שונה במעט ולעיתים ניתן לקבל בתחום זה הארכות על תפוגת התוקף. ניתן לבצע רישום פטנטים על כל פטנט טכנולוגי כמו שיטות עבודה, מכשור וכדומה אך לא על חוקי טבע, זנים של יצורים כמו בעלי חיים וצמחים, עקרונות מדעיים ודרכים לטיפול רפואי בבני אדם.

חיפוש פטנטים

בטרם מבצעים רישום פטנטים כדאי קודם לוודא כי הפטנט כבר אינו פטנט רשום. חיפוש פטנטים המוכר בשמות כמו סקר פטנטים או סריקת פטנטים הוא שלב חשוב. חיפוש פטנטים נכון במאגרים המתאימים יסייעו לנו לדעת אם הפטנט עליו חשבנו מוגן באותן זכויות יוצרים או שאנחנו בעליו החוקיים הראשון. משרד עורכי פטנטים הוא מקום טוב לבצע בו חיפוש פטנטים לפני שעוברים לשלב רישום פטנטים.

כתיבת תגובה