סיפור חיים ואקטים שיווקיים

לכל אדם יש את סיפור החיים שלו ואת האופן בו הוא תופס אותם. חוקרים כינו תופעה זו כ"נרטיב אישי" תוך בנייה וכינון מתמדת של הסיפור. האדם הוא הגיבור של סיפורו, ויש לו עמדות, אמונות, ציפיות וקשר עם אחרים בחייו. באמצעות התנסויות מוקדמות בילדות ובהמשך החיים האדם בונה לעצמו את הסיפור שמנהל את המציאות שלו. קשה מאוד לאדם להבין דברים שלא בהקשר של סיפורו.

אנשי פרסום ושיווק הבינו את הנושא של בניית נרטיב, ובדקו כיצד ניתן ליישם נושא זה לטובתם. הם מצאו שעל מנת להגביר את המכירות של מוצריהם, עליהם להתחבר לסיפור האישי של קהל היעד שלהם, להיות רלוונטים לנרטיב של האדם, ועל כך להוות הכרח לקנייה.

אם ניקח לדוגמא את תחום ה מזרונים נוכל לשים לב שבעבר כמעט כל מזרון היה זהה למשנהו. אנשים קנו מזרון כי הם היו צריכים משהו לישון עליו. היום המזרונים ממותגים אחרת ומודגשים אצלהם אספקטים של לייף סטייל ובריאות. כך למעשה נוצר ה מזרון אורטופדי – מזרון מיוחד המדגיש אלמנטים בריאותיים ורפואיים. אנשים ששמים דגש על סגנון חיים בריאותי ייטו יותר לקנות מזרונים הממותגים כאורטופדיים.

באופן זה ניתן לראות את הקשר בין האופן בו ממותגים מוצרים לבין כמות המכירה שלהם לקהל היעד. אין ספק שלסיפור של כל אדם יש עוצמה רבה, וכל אחד מאיתנו צריך להביא את המודעות שלו לנושא, על מנת שסיפורו לא ינוצל בידי אנשים עם אינטרסים.

כתיבת תגובה