עיצוב דירות באמצעות שימוש בטפטים ופרקטים

אם ניתן לזהות נישה שכבשה ישראלים רבים בשנים האחרונות בתחום העיצוב הביתי הרי שזו ללא ספק הגברה משמעותית של שימוש בטפטים ופרקטים מסוגים שונים. עוד על כך במאמר הבא.

מדי שנה ניתן לציין טרנד חדש נוסף בעולם עיצוב הבית ובמרבית המיקרים מדובר על טרנד חולף או כזה שתפס בקירבו קבוצת מעריצים ספציפית. טרנדים של עיצוב דירות שהגיעו ונישארו לשנים רבות הם מעטים והם מתרחשים אחת לכמה שנים. שניים שכאלו שהיצטרפו לקהל הישראלי וכבשו אותו די בסערה יש לאמר הם אלו של טפטים ופרקטים.

טפטים

בבית של סבא וסבתא היה טפט על הקירות. את זה כל יליד שנות השבעים והשמונים זוכר היטב. סביר שבבית ההורים כבר לא היה טפט על הקירות והם די נעלמו מהיותם חלק משמעותי בכל עיצוב דירה במהלך שנות השמונים והתשעים.

דווקא כעת, בעשור השני של שנות האלפיים נידמה כי הם עושים קאמבק מדהים וקשה לחשוב כיום על זוג צעיר הרוכש דירה ואינו מוסיף טפט לסלון הבית או לאחד החדרים שבדירתו.

מדובר כמובן על טפטים מסוג שונה לחלוטין מאלו של העבר הן מבחינת איכות החומר והן מבחינת קלות ההדבקה, אך מעבר לאלו ההבדל הגדול הוא בתוכן הטפטים. כיום מדובר על טפטים שכוללים עיצובים אבסטרקטיים בצורות שונות ודינאמיות המעוררות את המתבונן בהם או בכאלו המבוססים על צילומי חיות פרא (נמרים, פילים…), נופים חלומיים (הקאריביים, החומה הסינית…) או כאלו של ערים גדולות (ניו יורק, לונדון, פריז…) ואחרים.

מעבר לכך יש טפטים נישתיים עם משמעות יותר ממוקדת על בסיס קבוצות ספורט שונות או להקות מפורסמות וכדומה, כאלו מתאימים יותר לחדרי ילדים ונוער.

פרקטים

הטרנד שכבש את המשרדים בכל רחבי הארץ לפני כשני עשורים עשה מעבר אל הדירות הפרטיות וכיום רבים מחפשים אחר פרקט עץ איכותי בעל טקסטורה וגוון המשתלבים עם שאר עיצוב הבית במקום בלטות בגדלים שונים שהיו מקובלות בעבר.

הפרקטים כיום עמידים מאי פעם לשריטות ומים והם קלים לניקוי עם סדרות שלמוצרים המיועדים להם ומקלים את המשימה שפעם היתה מכשול עבורם.

ניתן למצוא כיום פרקטים בהרכבים מגוונים עם גדלים שונים של חלקי העץ המרכיבים את הפרקט והכל על מנת לאפשר מגוון עיצובים נירחב שיתאים לכל אחד המעוניין בכך לביתו.

רבים בוחרים בפרקט לכל חלל הבית שלהם ויש מי שמעדיפים שילוב של פרקט רק בחדרי השינה או בכמה חדרים בבית ובאלו האחרים בריצוף מודרני אחר המשתלב עם הפרקט.

לסיכום ניתן לציין כי עיצוב בית כיום מחייב פרקט וטפט בכל רחבי הבית או בחדרים ספציפיים על מנת שייחשב מודרני ועכשווי. לגבי הטרנדיות – ימים יגידו.

 

signup

מחפש חברת קידום אתרים מקצועית ? http://www.signup.co.il/ - פתרונות מקצועיים לעסק שלך !

כתיבת תגובה