פילאטיס מכשירים ומזרון הוא הפתרון

פילאטיס הוא אימון כמו כל אימון אחר מהבחינה הזו שיש בו התייחסות לאנטומיה ולכל תרגיל יש מטרה חשוב מאוד. עם זאת, פילאטיס שונה מאימונים אחרים שמחזקים ומחטבים את הגוף- בזמן שתרגילי כוח אחרים, כמו משקולות, מכווצים את השריר, הפילאטיס מאריך אותו ומגמיש אותו וזה היתרון העצום שלו. בעזרת הארכה של השרירים כל הפעולות היומיומיות הופכות לקלות יותר בעבור הגוף וכך הוא כמעט ולא נשחק.

במהלך אימון פילאטיס אפשר לראות שיש דגש על איכות ולא כמות, כלומר אין מכסה מסוימת של חזרה על תרגיל מסוים והחשוב הוא לבצע את התרגיל בצורה מדויקת, גם אם החזרה מועטה. אם מתעמלים כך מונעים שחיקה של הגוף בזמן האימון. במהלך האימון שמים דגש על נשימה נכונה (שאיפה מהאף ונשיפה מהפה) וריכוז שמסייעים לבצע את התרגילים בצורה מדויקת.

לפילאטיס יש שתי צורות עיקריות: פילאטיס מכשירים ופילאטיס מזרון או רצפה. בכל אימון פילאטיס יש שימוש בכלים שמגבירים התנגדות לגוף, אבל פילאטיס מכשירים מתבצע עם מכשירים מאסיביים ומקצועיים שעוזרים למתעמלים מתחילים לעשות את כל התרגילים בצורה מדויקת.

פילאטיס מכשירים הוא הנפוץ ביותר בקרב מתאמנים חדשים כי הם מתקשים לבצע את התרגילים השונים. למעשה, רצוי שמתחילים לא יעשו פילאטיס ללא מכשירים ויחכו עד שיקבלו את האיזון והשליטה בגוף.

אפשר לעשות פילאטיס מכשירים או מזרון במכוני כושר או בסטודיו המכוון אך ורק לפילאטיס. אם התעמלות בקבוצות לא נוחה אפשר לקחת מאמן כושר פרטי ולהתעמל איתו לבד בבית.

אימון עם מאמן כושר פרטי הוא יעיל לכל מי שרוצה מי שישגיח עליו לאורך כל האימון. בנוסף, מאמן כושר פרטי עוזר לשמור על המשמעת והמוטיבציה. המאמן עוזר בצורה שהיא חשוב יותר מאשר עזרה פיזית והוא עוזר לשנות את אורח החיים מקצה לקצה כך שהוא משנה את גישתו של המתעמל לספורט ומשנה את הדרך בה הוא תופס את גופו. הבונוס הגדול במאמן כושר פרטי הוא העצות הרבות לגבי התזונה הנכונה והיעילה ביותר לתוכנית האימונים.

חשוב לזכור שאימון פילאטיס לבדו לא מספיק כדי להיות בריאים יותר. איתו ועם תזונה נכונה צריך לשלב אימון שעוזר לשרוף שומנים, כמו הליכה מהירה, ריצה, אירובי וכדומה.