פילאטיס עם מאמן כושר פרטי או בקבוצה?

עד לא מזמן היה פילאטיס נפוץ רק בקרב אנשים מפורסמים, ספורטאים ורקדנים. כיום, האימון הייחודי הזה נגיש לכולם, לא משנה מאיזה רקע מגיעים ומה הגיל, והוא הספיק להשתלט על כל העולם המערבי.

פילאטיס מגיע בשתי צורות עיקריות: פילאטיס מכשירים ומזרון. פילאטיס מזרון מוצע במכוני כושר, שם מתקיימים האימונים בקבוצות והקבוצות יכולות להגיע לעשרות משתתפים. פילאטיס מכשירים עושים בסטודיו מקצועי, שם יש הגבלה של עד חמישה משתתפים לכל מדריך וכך כל משתתף מקבל תשומת לב קפדנית מהמדריך, בניגוד לאימונים רבי-משתתפים.

תרגילי כוח רגילים מחזקים את השרירים על ידי כיווץ שלהם, דבר שנוי במחלוקת. לעומת זאת, פילאטיס מחזק את השרירים תוך הארכה והגמשה שלהם. יחד עם זאת, פילאטיס עובד גם על השרירים הפנימיים ביותר בגוף, סיבה טובה לעזוב את המשקולות וללכת למכון כושר או לסטודיו שמציעים את האימון הזה.

באימון פילאטיס יש כ 500 תנועות, כשכל אחת מהן מתבצעת עם נשימה מודעת. התנועות האלה מאפשרות למתעמל להשיג איזון בין הנפש לגוף בגלל עיסוק של שניהם במקביל וללא הפסקה. התרגילים מתבצעים על מתקנים מיוחדים ותחת עיניהם הבוחנת של מדריכים שהוכשרו לכך.

פילאטיס מכשירים ומזרון כוללים שישה עקרונות: ריכוז, שליטה בכל תנועה, נשימה נכונה, דיוק, תנועה זורמת וחיזוק וייצוב של מרכז הגוף.מ

י שרוצה גוף מחוטב, חזק וגמיש, איזון פיזי ונפשי, יציבה טובה, קואורדינציה משופרת ושחרור מתחים ישיג את כל אלו בעזרת פילאטיס.

למרות שניתן לעשות פילאטיס מכשירים בקבוצות קטנות, מה יעשה מי שלא רוצה עוד מתאמנים לידו כלל ומה עם מי שרוצה לעשות פילאטיס מזרון ולא רוצה להיות בקבוצות גדולות מדי? לטובת אנשים אלו יש מאמן כושר פרטי שיגיע עד לביתו של המתאמן, שם אפשר יהיה לעשות את האימון.

בעת בחירת מאמן כושר פרטי לאימון פילאטיס חשוב לבחור אחד שעבר הכשרה מתאימה ומעמיקה. אם רוצים להיות בטוחים בכך, אפשר לבקש אימונים פרטיים ממדריכים מוסמכים מחוץ לכותלי המכון או הסטודיו.

מאמן כושר פרטי לא יוכל לעזור למי שרוצה לעשות פילאטיס מכשירים אם בבית של המתאמן אין את המכשירים הנחוצים. היות והמכשירים האלו לא שווים לכל כיס ותופסים הרבה מקום, לא כל אחד יכול לעשות את האימון הזה בבית עם מאמן אישי אבל ניתן לשם כך יש אופציה אחרת- פילאטיס מזרון.