צביעת רהיטים אמנותית – כשהרהיט קם לתחייה

בטח לא פעם קרה לכם שנכנסתם למחסן של אימא או אבא ונתקלתם בכיסא ישן שמיד דמיינתם אותו צבוע בצבע יפה שחידש ושדרג אותו. נביעה אמנותית, כוללת שיוף של הצבע הישן של הרהיט וצביעה חדשה תוך ביטוי עצמי, בקיצור זה ממש כמו יצירה אמנותית. אם יש לכם ידיים טובות, תוכלו לעצב רהיט  ישן ולצבוע אותו בעצמכם, אך אם ברצונכם לשלוח אותו לבעל מקצוע, תוכלו לעשות זאת.

לשדרג רהיט ישן נדרשת הרבה אהבה ויצירה במיוחד בתחום העיצוב, שחזור רהיטים הוא תחום מרתק אצל מגרים מסוימים שאוהבים לעסוק רק בתחום הזה.  חלק גדול מהנגרים עוסק עם צביעת רהיטים אומנותית תוכלו לומר לנגר העוסק בתחום זה, מה הטעם שלכם וכיצד הייתם רוצים שהרהיט ייראה.  יש נגרים העוסקים עם גילוף ידני בעץ הם יוכלו להוציא תחת ידיהם יצירת אמנות של ממש.

היום המראה העתיק הוא חזק בעיצוב הרהיטים, נוכל לשדרג כיסא מבית סבתא או כורסא ישנה ולהקנות לו מראה כאילו נקנה בשוק הפשפשים. נגר אמור לחזק קודם כל את הרהיט הישן ששכב הרבה שנים במחסן או בבית מסוים. יש המומחים בשחזור עתיקות  כמו רהיטים, ויש נגרים הבונים ריהוט שהראה עתיק זוהי אמנות בפני עצמה. אם תסתובבו ביפו העתיקה שם יש הרבה מפעלים לייצור רהיטים עתיקים והם כל כך אוטנטיים עד כי קשה להבדיל בין ריהוט עתיק  לבין זה שייצר המפעל לריהוט עתיק.

ידוע כי ריהוט ישן הוא בהרבה יותר חזק ועמיד מהריהוט שמייצרים כיום. הרבה פעמים ההשקעה הזאת משתלמת. אני למשל, חובבת ריהוט עתיק מושבעת ומבינה מאוד בריהוט עתיק, את הריהוט העתיק שלי אני רוכשת בחנויות ממכר ליד שניה וחידשתי ריהוט בן 140 שנה, כך ששלחתי אותו לרפד והוא יצא חדש ומהמם, הריהוט עבר צביעה וחידוש בלכה ואין אחד שלא מתפעל…לכן היום, אם אתם יודעים לרכוש בצורה חכמה ריהוט עתיק, אין צורך להוציא הון בשוק הפשפשים.

תוכלו לשדרג באופן משמעותי רהיט העשוי מעץ מלא באמצעות גילוף בעץ,  ישנם המומחים לדבר ויבצעו שינוי מדהים ברהיט הישן שלכם. חידוש רהיטים ישנים מקים אותם לתחיה…הרהיט מקבל צורה אחרת ועיצוב מיוחד ואנו תמיד מתגאים בו. אם תעצבו את הריהוט הישן שלכם, הוא יהיה ייחודי, לאף אחד  לא יהיה רהיט דומה בביתו  כמו שלכם יש. בעזרת טכניקה מיוחדת אפשר לתקן פגמים בעץ שנומרו מחום או מהתיישנות. יש אפילו באינטרנט סדנא מיוחדת לחידוש רהיטים בה תוכלו ללמוד הרבה אם בא לכם לעצב את הרהיט בעצמכם.