קיימים כמה וכמה סוגים של מערכות סולאריות – ולא בכדי

כידוע, האנרגיה הסולארית, אנרגיה אשר מופקת באופן ישיר מחום, אור וקרני השמש הינה 'אנרגיית' העתיד, הן של ישראל והן של שאר מדינות העולם. בטח כאשר אנרגיה זו הינה זמינה, מצטברת, לא מתכלית וקלה ביותר לייצור. בנוסף, אנרגיה זו הינה 'ירוקה', סביבתית ולא מזהמת בעליל, ממש כמו 'לפי הזמנה' מבחינת המגמה ההולכת והגוברת של איכות הסביבה. יחד עם זאת, ללא מערכות סולאריות ייעודיות, ייחודיות, דיגיטליות ומתקדמות, לא יהיה כלל ניתן לייצר ולהפיק את האנרגיה הסולארית. בהתאם, קיימים כמה וכמה סוגים איכותיים ומתקדמים של מערכות סולאריות ובמאמר זה נספר ונסביר הכול עליהן.

 

על מערכות סולאריות ביתיות מבחינת מאפיינים, שימושים, יתרונות ועוד

כתוצאה מן העובדה, כי מערכות סולאריות הינן מערכות אשר ניתנות להתקנה על גגות של בניינים, בתים, מבנים ועוד (וזאת בניגוד למערכות ייצור אנרגיה אחרות אשר 'תופסות' שטחי קרקע עצומים), מערכות סולאריות ביתיות הינן אחד מסוגי המערכות הנפוצים והבולטים ביותר. מבחינת ייצור אנרגיה סולארית, מערכות אלו פועלות בשיטת הפוטו וולטאית, כלומר, מורכבות מקולטים סולאריים אשר ממירים את החום והאור לאנרגיה סולארית איכותית וזמינה. יחד עם זאת, מערכות אלו כלל לא נועדו לשימושים מסחריים, אלא פרטיים בלבד. מבחינת יתרונות, המערכות הסולאריות הביתיות 'מורידות' באופן דרסטי את חשבון החשמל, מספקות לבעלי המערכת אנרגיה זמינה ונקייה כל העת ואפילו מספקות לו אפשרות יזמית למכור אנרגיה.

 

על מערכות סולאריות מסחריות, מאפיינים, אופן פעולתן ועוד

בניגוד למערכות סולאריות ביתיות, מערכות סולאריות מסחריות מיועדות למטרות ושימושים מסחריים בלבד, כלומר, למען אספקת אנרגיה זולה וזמינה למבנים מסחריים ותעשייתיים, 'מכירת' אנרגיה למקורות מסחריים ועוד. בהתאם, מערכות סולאריות אלו הרבה יותר מורכבות ומתקדמות לעומת המערכות הביתיות. מבחינת מפרט טכני, מערכות אלו מורכבות מכמות מסחרית של תאים פוטו – וולטאיים אשר מפיקים כמויות גדולות ביותר של אנרגיה סולארית וביחס ישר, ממיר אנרגיה תעשייתי חזק אשר הופך את האנרגיה הסולארית לזרם חשמלי חלופי, מערכת הארקה אשר מבודדת באופן מוחלט והרמטי בין המערכת למערכי המבנה השונים, חיווטים ומפסקים אשר מאפשרים תפעול ובקרה של המערכות ועוד. בנוסף, מערכות אלו יכולות להיות מותקנות אך ורק על גגות של מבנים אשר פרוסים על פני שטחים של כמה עשרות מטרים.

 

על חווה סולארית או תחנת כוח סולארית – מערכת סולארית עצומה

כתוצאה מן העובדה, כי יותר ויותר אנשים, גופים וחברות מגלים אודות הפוטנציאל הסביבתי והמסחרי העצום אשר טמון באנרגיה הסולארית, רבים מהם מגלים עניין בהקמה של חווה סולארית או בשמה האחר, תחנת כוח סולארית – מערכת סולארית אשר מורכבת מאינספור מערכות סולאריות, מערכת רבת מימדים מבחינה פיזית ומערכת אשר ביכולה להפיק אנרגיה סולארית בכמויות מסחריות בלתי נדלות. לרוב, מערכות סולאריות אלו מוקמות על פני שטחי ענק חקלאיים, שטחים אשר 'חשופים' באופן מירבי ומוחלט לאור וקרני השמש, ומערכות אשר מספר תאי הפוטו – וולטאים העצום שלהם מפיק אנרגיה סולארית בכמויות ענק ולצרכים מסחריים מכל הסוגים.

כתיבת תגובה