רשלנות רפואית בבדיקות רפואיות

רשלנות רפואית יכולה להיות גם בשלב של בדיקה רפואית פשוטה או בשלב של בדיקה רפואית מסובכת יותר.  לא משנה אם הבדיקה בוצעה ע"י טכנאי או ע"י רופא, לאחר הבדיקה, יש לנתח את המידע המתקבל בבדיקה ועל פי תוצאות  הבדיקה יש להחליט מהם ההליכים הרפואיים שיש לבצע בהמשך אצל המטופל.

רשלנות רפואית במהלך בדיקה יכולה להיות משני סוגים שהם:

  • ביצוע הבדיקה באופן רשלני וגרימת נזק גופני או נזק נפשי לאדם הנבדק , כך למשל בדיקת מי שפיר שהתנהלה בצורה רשלנית ולא מקצועית עלולה לגרום להפלה אצל האישה ההרה.
  • פענוח שגוי של הבדיקה ע"י הרופא- הרופא שצריך לפענח את תוצאות הבדיקה טועה בפענוח הבדיקה למרות הידע המקצועי הרב שיש לו, ועקב כך מעניק הוראות טיפוליות שגויות לנבדק, וכך הנבדק שסובל מבעיה רפואית X אינו מקבל את הטיפול הרפואי המתאים לבעיה X אלא מקבל טיפול רפואי המתאים לבעיה רפואית Y .

כאשר אדם חושד שבמהלך הטיפול הרפואי שלו הוא סבל מבדיקה רפואית שהייתה בדיקה רפואית רשלנית שגרמה לנזק גופני או נפשי כלשהו, או שהאבחון או הפענוח של הבדיקה היו רשלניים ושגויים וגרמו בסופו של דבר לנזק גופני שנותר אצל האדם, אזי יש לאותו אדם זכות לדרוש מהמוסד הרפואי שבו הוא עבר את הבדיקה את התיק הרפואי שלו שכולל גם תיעוד מפורט ומסמכים מפורטים אודות הבדיקה הספציפית .
איך קובעים האם הבדיקה הרפואית אכן גרמה לנזק גופני אצל המטופל
אדם שחושד שאכן הבדיקה הייתה רשלנית ומעוניין לבדוק האם יש כאן מקרה של רשלנות רפואית יכול לדרוש מביה"ח את התיק הרפואי שלו, ולגשת עם התיק הנ"ל אל עו"ד המתמחה בתחום של רשלנות רפואית, עוה"ד יעביר את המידע הנמצא בתיק אל רופא מומחה שתפקידו יהיה לבדוק האם אכן הבדיקה הרפואית שנערכה למטופל נערכה בצורה רשלנית והאם בשל אותה רשלנות רפואית של הרופא שערך את הבדיקה נגרם נזק גופני או נפשי למטופל שעבר את הבדיקה.

ברגע שהרופא המומחה מאשר שיש כאן רשלנות רפואית שגרמה לנזק גופני למטופל אזי יכול המטופל להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית.

כתיבת תגובה