אלומיניום וסגירת חורף מידע לקראת החורף

סגירת חורף – הקרויה גם סגירת מרפסת – היא מעין תוספת למרפסת או לחצר בדמות בניית חדר נוסף שהינו ארעי וניתן לפירוק, העשוי מקירות זכוכית בשילוב עם פרופילי אלומיניום ועמודי אלומיניום וקירוי מעל. על אף כי סגירת חורף כשמה כן היא – זמנית, עבור העונה הקרה והגשומה – השימוש בזכוכית ובשלד אלומיניום מבטיח כי מבנה סגירת חורף שכזה יהיה חזק ואיתן כמבנה של ממש, ובטוח עבור היושבים תחת גגו.

מי צריך בכלל סגירת חורף?

סגירת חורף היא קודם כל פתרון מצוין לבתי עסק כגון מסעדות, בתי קפה וכו', שחלק משטחם גולש אל חצר פתוחה או מרפסת נטולת קירוי. לשבת ללגום קפה מתחת לכיפת השמיים ביום אביבי נשמע כרעיון מצוין, אולם עם בוא עונת הגשמים, ללא סגירת חורף אף לקוח לא ירצה לסעוד את ארוחתו בגשם השוטף. אפילו כאשר הגשם אינו יורד, הטמפרטורות הקרות בחורף מרתיעות לקוחות פוטנציאלים מלשבת בשולחנות הפזורים מחוץ לחלל הסגור. עקב כך קטן למעשה שטח המסעדה הפעיל בעונה זו, והקיצוץ הנ"ל משליך גם על מתת הרווחים בימי החורף.

סגירת חורף יכולה לשנות כליל את התמונה. סגירת חורף הופכת את החלק החשוף של המקום (מרפסת, חצר ואפילו חלק מהמדרכה) לשימושי גם בימים הקרים. סגירת חורף מספקת חלל סגור הרמטית (או חלקית, תלוי ברצון הלקוח) לגשם ולרוח, אותו ניתן גם לחמם לטמפרטורה נעימה יותר. אם משתמשים בגג אלומיניום עבור סגירת חורף, אזי הוא גם ניחן ביכולת בידוד טובה מפני הקור, באופן המאפשר חיסכון בהוצאות החימום.

יתרונה של סגירת חורף הוא בכך שבניגוד להפיכת החצר או המרפסת לחלל סגור כבדרך קבע, סגירת חורף ניתנת לפירוק קל יחסית, ואזי אפשר שוב ליהנות מישיבה תחת כיפת השמיים בימים שטופי שמש. מנגד, אם מותירים סגירת חורף על כנה גם בימים נעימים יותר, אפשר להפעיל בתוכה אמצעי קירור כמעין חדר שמש.

אולם סגירת חורף אינה מוגבלת רק לבתי עסק. גם אנשים פרטיים פונים אל אופציית סגירת חורף כדי להפוך את המרפסת שלהם לחלל סגור ונעים יותר לישיבה בימים הקרים.

הישיבה בתוך סגירת חורף – להביט בחיים מעבר לזגוגית

חלק מהקסם בישיבה בבתי קפה ששולחנותיהם פרושים על המדרכה הוא היכולת להביט על העוברים והשבים, על חיי הרחוב והעיר. זהו גם היופי בסגירת חורף – היא מאפשרת ליהנות מיתרונותיו של חלל סגור (חום, הגנה מגשם) ולהרגיש בכל זאת באופן מסוים מחוצה לו. זאת בזכות השימוש בזכוכית ובשלד אלומיניום עבור בניית סגירת חורף. היושבים בתוך מתחם סגירת חורף יכולים להמשיך ליהנות מהנוף ומהמבט החוצה דרך קירות הזכוכית השקופים. בימי חורף גשומים, כשטיפות הגשם זולגות על הזגוגיות בפסים ארוכים המטשטשים את הנוף, אפשר להרגיש בתוך סגירת חורף כאילו אתם בארץ אירופאית זרה לרגע.

כתיבת תגובה