כשתוכנת הוורד מסתכלת עליך בחזרה: 3 טריקים למוטיבציה בזמן כתיבת מאמרים

מה זה בכלל מוטיבציה?

מוטיבציה היא היכולת שלנו להניע את עצמנו לעשות, להתחייב למטרות שלנו ולהתנגד ליצר הדחיינות. רוב האנשים מכוונים למצוא גורמי הנעה חיצוניים כדי להתחיל לעשות דברים ולכן תולים את תחילת הפעולה בהם. דוגמא ניתן לראות אצל רבים המחכים ליציאה לפנסיה כדי להתחיל ליהנות מהחיים.

לכן, הרבה יותר חכם מצדנו ליצור מנגנון העצמה אישית אשר יאפשר לנו להניע את עצמנו מתי שרק נצטרך. גם אם שאר המשתנים סביבנו אינם תומכים בעשייה. אחרי הכל, כל עוד נהיה תלויים בדברים חיצוניים, יהיה לנו קל יותר לדחות את העשייה. ליצירת מנגנון שכזה נוכל להשתמש ב-3 הטריקים הבאים:

טריק מוטיבציה 1: את החיים של מי אנחנו הורסים?

בקורס NLP אנחנו לומדים כי אנשים יוצרים מוטיבציה בעזרת אחת משתי הדרכים הבאות: הם מכוונים להגיע לתוצאה רצויה או מנסים להמנע מתוצאה שלילית ולא נעימה. לפני לימודי NLP, רוב האנשים מנסים לכוון את עצמם למטרות שלהם על ידי התמקדות בתוצאה החיובית שאליה הם מנסים להגיע.

טריק עוצמתי ב-NLP הוא להשתמש בשני סוגי ההנעה במקביל וכדי לחזק אותם לשנות את המיקוד דווקא בלקוח שלנו. הרי ידוע כי אשמה יכולה להיות מנוע הנעה מדהים אם היא מכוונת בצורה הנכונה. כדי לעשות זאת, עלינו לשאול את עצמנו "מי יפגע ואיזה נזק נגרום לאחרים אם לא נגיע למטרות שלנו בזמן?".

טריק מוטיבציה 2: לא רצים איתך, מתחרים בך

רוב האנשים מאוד מרוכזים בעצמם בזמן שהם כותבים. הם מאוד מודעים לזמני ההגשה ומאוד מודעים גם לדיעות ולתחושות שלהם על הכתיבה. הם יודעים שיש גם אחרים שעושים את אותו הדבר. תחושת ה"כולנו באותה סירה" מאפשרת לנו לברוח ולחשוב שמותר לנו קצת לוותר לעצמנו.

הטריק השני הוא להבין כי האנשים האלה לא רצים איתך. הם מתחרים בך. בכל נקודה שוויתרת לעצמך עליך להבין כי זה מירוץ. במירוץ כשאחד מתחיל להאיט, אחרים עוקפים אותו. זה נכון שיש יותר איטיים ומצד שני, אלה לא ינצחו אף פעם. האם באמת בא לך שמישהו יגיע למטרות שלך לפניך?

טריק מוטיבציה 3: לשחרר את המושלם

טריק המוטיבציה השלישי הוא לשחרר את הקונספט של מושלם בשלב הכתיבה. כשאנחנו נמצאים בשטף הכתיבה ועוצרים כל הזמן לערוך, אנחנו מאבדים את המומנט. כדי לשמור על מוטיבציה כל הזמן עלינו לכתוב בשטף ורק אחרי שסיימנו לערוך, לשנות ולהעביר את הקובץ הגהה.

כתיבת תגובה