מה משתלם יותר כשנוסעים לטייל

לאוהבי הטיולים והחופשות, יש אופציות שונות לארגן לעצמם את הטיול הרצוי עליהם. יש אפשרות למצוא חבילת נופש ליעד מסוים הכוללת בית מלון ידוע מראש וטיסות בחברת תעופה ידועה מראש. ניתן למצוא טיול מאורגן הכולל גם אוטובוס צמוד ומדריך ומסלול ידוע מראש. אופציה נוספת היא להזמין טיסות לחוד בהתאם לתאריכים הרצויים ובתי מלון באופן פרטי.

טיול מאורגן מתאים לאלו המעוניינים לטייל ולראות כמה שיותר אתרים ולקבל קצת רקע היסטורי על אותם מקומות. בטיולים אלו יש אוטובוס צמוד ומדריך אשר נמצא עם התיירים לאורך כל הטיול ומטפל בבעיות שצצות במשך הטיול. טיולים אלה אורכים לרוב יותר משבוע ויכולים להימשך עד שלושה שבועות. טיול מאורגן לסין לדוגמה יארך במשך עשרה ימים. בדרך כלל טיולים מאורגנים יעלו יותר יקר מחבילות נופש כיוון שטיולים מאורגנים כוללים אוטובוס צמוד ומדריך לאורך כל הטיול. המחיר עבור הטיול יכלול לרוב את התשלום עבור הכניסה לאתר.

חבילת נופש כוללת מלון וטיסות הלוך ושוב ואף העברות משדה התעופה למלון ובחזרה. חבילות אלו מתאימות למי שמעוניין לנוח. אם היעד הוא יוון לדוגמה והמטרה היא מנוחה, טיול מאורגן ליוון אולי לא יתאים ולכן חבילת נופש תתאים יותר במקרה זה. בדרך כלל חבילות הנופש יהיו יותר זולות כיוון שהתשלום הוא עבור רק הטיסות ובית המלון. אחרים אף יסתפקו בנופש בארץ ויחפשו חופשה בים המלח או באילת במחיר משתלם.

אופציה נוספת היא לחפש טיסות ליעד מסוים בתאריך רצוי ובתי מלון לחוד. לא תמיד אופציה זו מוזילה את הנופש ואף גוזלת יותר זמן בעת החיפוש. לא תמיד נדע האם המלון טוב ומתאים. כן נוכל להשוות בין טיסות ולראות דרך איזו חברת תעופה יותר משתלם לטוס אך לגבי בתי מלון, לא תמיד נמצא מבצעים ולרוב ניאלץ להזמין דרך אתר המלון עצמו. בנוסף, מסלול הטיול יתוכנן על ידי אותם נופשים בין אם דרך חיפוש מידע תיירותי באתרי האינטרנט או הצטיידות בספר טיולים של אותו יעד.

מחירי חבילות הנופש והטיולים משתנים בהתאם לחבילות המוצעות, היעד והזמן המבוקש. אין ספק שכל דרך בה תבחרו תשנה או תשפיע על אופי הטיול.