ייעוץ ארגוני

יש עסקים שיש להם מוצר נפלא, והרבה פעמים גם שירות נפלא, אבל העסק משום מה לא מצליח. או שאולי הסיבה כן ידועה, רק לא לבעלים ולמנהלים של העסקים, כי הם לא רואים את התמונה הגדולה.

כשמישהו ששייך לעסק ונמצא בתוכו, חוות הדעת והביקורת כלפיו לא תמיד אובייקטיבית, ואין ספק שקשה למצוא ליקויים בעסק כשנמצאים בתוכו. ולכן, עסקים לוקחים יועץ ארגוני שיעזור להם למצוא את הליקויים ולהפוך אותם ליתרונות.

אם לעסק יש מוצר נפלא אבל הוא לא מצליח, ככל הנראה יש ליקויים באופן שבו העסק פועל. גם אם השירות שהעובדים הזוטרים נותנים ללקוחות של החברה או לצרכנים שמתעניינים בחברה הוא מצוין, יכול להיות שיש בעיה, למשל ביכולות המכירה שלהם- אולי הם לא "דוחפים" או משווקים את החברה והמוצרים שלה כמו שצריך כדי לסגור עסקאות מול הצרכנים.

יכול להיות שהבעיה היא לא בעובדים המכירות והשירות הלקוחות, אלא במחלקות אחרות, כמו מחלקת הרכש, מחלקת ההזמנות וכדומה. ואולי הבעיה בכלל נעוצה בדרגים גבוהים יותר, שאחראים על השיווק והפרסום ומכלול העסק כולו. אבל אין טעם לתהות ולנסות להבין לבד, ואפשר פשוט לקבל יעוץ ארגוני ממישהו מקצועי שכבר יש לו ניסיון באבחון של עסקים ומציאת פתרונות לכשלים ולבעיות שבתוכו.

התובנות והעצות שאפשר לקבל מהיועץ הארגוני הן כולן חיוניות לעסק. ייעוץ ארגוני לעסקים עם או בלי מטרות רווח יכול לעזור לעסקים להתפתח ולגדול, וגם לעלות חזרה למעלה אחרי שספגו פגיעה קשה (וזה דבר שגרתי למדי בתקופה הנוכחית).

מציאת הליקויים היא השלב הפשוט בכל תהליך הייעול של העסק, אבל השלב הקשה הוא מציאת הפתרונות לליקויים האלה, ולא פחות חשוב, השלב שבו מקבלי ההחלטה בדרגים הגבוהים צריכים ליישם את כל העצות של היועץ.

שלב היישום הוא ארוך משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא השלבים שדרכם היישום צריך לעבור, החל מהדרגים הכי גבוהים בעסק ועד לדרגים הקטנים, כולל אחראי משמרת וכמובן שגם יתר העובדים. הסיבה השנייה היא מעין נגררת של הראשונה- הרבה פעמים צריך לעשות את הייעול בשיטת הניסוי וטעייה, ויכול להיות שדרך אחת לטפל בליקויים לא עוזרת וצריך לעבור לדרך השנייה. משום שהיישום עובר דרך הרבה דרגות ואנשים, שכל אחד צריך לעדכן את מי שמעליו, וחוזר חלילה, זה לוקח זמן.

כתיבת תגובה